Van Domati naar KNX

Algemene vragen en opmerkingen betreffende een EIB-KNX installatie.
BE Energy
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 14 feb 2022, 17:04

Re: Van Domati naar KNX

Bericht door BE Energy »

hallo,

Ik moet bij een klant een herstelling doen aan een elektrische installatie in een woning met het Domati-systeem. Ik kan nergens informatie vinden hierover.
Omdat er enkele lichtpunten niet meer werken vermoed ik dat er relais stuk zijn. Zij deze te vervangen door andere types. Wie kan mij informatie of onderdelen bezorgen? Of kiest deze klant best voor een totaal nieuw systeem?

Alle info meer dan welkom.
koenbelgium
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 16 nov 2015, 17:19

Re: Van Domati naar KNX

Bericht door koenbelgium »

Dag Rik,

he zelfde probleem als jij. Mijn electrische installatie is daardoor zelfs afgekeurd. Heb jij een oplossing gevonden/gekregen van iemand?

mvg,
Koen
RikK
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 19 jan 2022, 12:26

Re: Van Domati naar KNX

Bericht door RikK »

Dag Koen,
ik ben vollop bezig alles te vervangen door over te gaan op een KNX installatie. Voorlopig wacht ik nog op enkel onderdelen, maar de tijdelijke vervanging van die ene verbrande DOMATI relaiskaart liep zeer vlot. Het programmeren in ETS is ook klaar en dus als ik ook het laatste onderdeel binnen heb maak ik de overstap.
Moest jou dat kunnen helpen, dan kunnen we wel iets vinden als hergebruik. Anders heb ik ook contact gehad met Dimitri De Coussemaker (vroegere Domati), die doet nog steeds herstellingen van kaarten en zou zelfs nog wel enkele nieuwe kaarten kunnen maken...
davy78
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 20 apr 2022, 11:14

Re: Van Domati naar KNX

Bericht door davy78 »

koenbelgium schreef:
do 11 jun 2020, 10:21
Dag Roeland,

weet niet of je al antwoord hebt ontvangen op je vraag. Zelf heb ik recent ook een upgrade gedaan van Windows95 naar Windows10.
Dit is de oplossing:
  • ik heb gelukkig nog de 'installatiedisks' van Domati
    • de SW van Domati kan je installeren op Windows10 maar enkel maar op de 32-bit versie niet de 64-bit.
    • daarnaast moet je opletten met USB-RS232 devices want ik had een paar oude versies liggen die niet werken onder Windows10.
      Gelukkig had ik nog een PCI kaart met RS232 4 poorten die wel werkt op Windows10
    mvg,
    Koen
Dag Roeland / Koen,

Ik heb net een huis gekocht met een domati installatie.
Zou je het zien zitten om de 'installatiesoftware' van Domati ook met mij te delen of een link door te geven waar deze kan worden gedownload?

Bedankt!
Davy
davy78
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 20 apr 2022, 11:14

Re: Van Domati naar KNX

Bericht door davy78 »

Dag Iedereen,

Ik heb een huis gekocht met een Domati systeem en ben ook op zoek naar de software om deze te programmeren.
Is het mogelijk dat iemand deze hier nog heeft en mij kan bezorgen?

Bedankt!
Davy
Plaats reactie