KNX Vision (Stefi²)

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Keybone
Berichten: 40
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:05
Locatie: Overijse

KNX Vision (Stefi²)

Bericht door Keybone »

'lo Iedereen,

Ik zoek iemand met uitgebreide kennis van het KNX Vision pakket van Stagobel. (Stefi²)
Zelf heb ik een KNX node en het lukt wel om eenvoudige taken te programeren (zoals een weekklok).
Maar ben op zoek naar een degelijke handleiding waar in vermeld staat hoe je (best) logische functie kan aanmaken etc... .
Of als er iemand weet waar ik een dergelijke cursus kan volgen, is ook mooi meegenomen :)

Bedankt voor de info/hulp.

Grtz.
Peter F
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 11:22

Re: KNX Vision (Stefi²)

Bericht door Peter F »

Hallo,

Weet niet of ik te laat ben,maar ben net op dit Forum aanwezig.
Ik programmeer sinds jaar en dag de KNXNode en ken hem dan ook praktisch van buiten.
Op grafisch vlak kun je hier sterke staaltjes mee uithalen alsook op programmatievlak.

Laat maar iets weten :

Grtz
Gebruikersavatar
Keybone
Berichten: 40
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:05
Locatie: Overijse

Re: KNX Vision (Stefi²)

Bericht door Keybone »

Hey Peter,

Te laat ? Nooit :)

Inderdaad, ondertussen heb ik de KNXVision al spelend leren kennen en is een prachtige software, enorme mogelijkheden.
Niet alleen de KNXVision, maar de KNXnode is op zich ook een prachtig toestel.
De nieuwste KNXVision software versie is te downloaden op:
http://www.berger-ing.de/downloads.html

Wat me de laatste maanden is opgevallen, is dat de klok met een paar minuten (5 à 10minuten) verkeerd loopt tov de atoomklok.
Waardoor ik manueel elke maand via de knxtools de klok moet synchroniseren.
Bestaat er een mogelijkheid om deze automatisch te laten synchroniseren via een ntp-server op het internet ?

Tweede vraagje:
Hoe implementeer ik een KNXVision Mobile project naar een smartphone ?
Ik heb de software wel al op mijn Windows Mobile kunnen installeren, maar vind nergens de optie om het project in laden. :(


Bedankt voor de hulp en welkom op het KNX forum. :)

Grtz
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: KNX Vision (Stefi²)

Bericht door ligth011 »

is er iets zoals een demo, zodat je het kan zien hoe het werkt
Gebruikersavatar
Keybone
Berichten: 40
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:05
Locatie: Overijse

Re: KNX Vision (Stefi²)

Bericht door Keybone »

Niet dat ik weet, maar je kan wel de software gratis downloaden en installeren.

De software is compleet bruikbaar, enkel met een beperking van de bus verbinding.
Na 60 minuten (zonder licentie dongle) zal de busverbinding wegvallen. :(

Maar tijdens die 60 minuten kan wel alles uitproberen. :P

grtz.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: KNX Vision (Stefi²)

Bericht door ligth011 »

is dat alleen voor windows of ook voor mac?
Gebruikersavatar
Keybone
Berichten: 40
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:05
Locatie: Overijse

Re: KNX Vision (Stefi²)

Bericht door Keybone »

enkel voor Windows. :(

Ik hoop dat er binnenkort een versie komt voor Apple toestellen, specifiek voor de iPAD, zou wel leuk zijn.
Peter F
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 11:22

Re: KNX Vision (Stefi²)

Bericht door Peter F »

Hallo,

Als je een atoomklok hebt (via DCF ontvanger ?) die zijn tijd op de bus zet is het heel eenvoudig je KNX node te synchroniseren.
In Speciale elementen heb je 2 iconen, namelijk tijd en datum ontvangen.klok loop dan altijd juist met de DCF ontvanger.
De KNXNode ondersteunt spijtig genoeg geen datum en tijd en heeft altijd een externe tijdgever nodig.bvb N350 E van Siemens doet deze job perfect.(NTP)
Nu is er natuurlijk een weetje.je kunt de KNXVision meerdere malen opstarten en toch maar 1 supervisie zien.
Wat je kunt doen (om geld uit te sparen) is bvb een 2 de KNXVision opstarten die enkel en alleen de tijd en datum zend.(minimaliseren in windows venster)
Je Hoofdvisualisatie ontvangt dan deze tijd en datum en gebruikt ze voor het KNX systeem.Deze tijd is echter deze van jouw PC.Indien deze op internet zit loopt
je systeem altijd correct.
grindal
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 16:34

Re: KNX Vision (Stefi²)

Bericht door grindal »

Beste,

Ik ben op zoek naar een voorbeeld project voor een knx vision, namelijk ook hoe je een uur-teller kan maken om bv het aantal branduren van een lamp te loggen.

- 2e probleem is winter / zomer uur omschakeling
- 3e probleem is de datum / tijd op de knx bus krijgen... De tijd is niet zo'n probleem maar het formaat van de datum krijg ik niet in orde


Wie kan hier bij helpen ?
Plaats reactie