Domovea sever

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Domovea sever

Bericht door ligth011 »

Heeft er iemand ervating met de domoveaserver van Hager.
ik heb er nl 1 in bruikleen, en die ga ik uitproberen.
Villa Domotica
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 29 dec 2010, 17:07

Re: Domovea sever

Bericht door Villa Domotica »

Het is een leuk ding, welliswaar met wat beperkingen maar je moet de prijs ook in de gaten houden, het feit dat de gebruiker ook gemakkelijk de visualisatie kan programmeren en dat je er met 30 clients op kan inloggen. Persoonlijk vind ik het een beperking dat je geen plattegrond kan opnemen in de visualisatie. Maar het is natuurlijk nog maar een eerste versie..

Villa Domotica
http://www.villa-domotica.nl
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: Domovea sever

Bericht door Wijnand »

De ervaring die ik er mee heb, zijn gelijk aan die van Villa. Prijs/kwaliteit is het een leuk apparaat, maar je zit met je beperkingen. Sommige dingen kunnen gewoon niet.
Waar wij tegenaan liepen en niet voor de hand ligt, is dat je op je presentatie de tijd van de pc krijgt. Dit kan anders zijn dan de tijd/datum in domovea (standaard 1-1-2000). Als je dit niet goed zet, gaan alle tijd instellingen niet werken. Pas dit gelijk aan bij je instellingen. Dit voorkomt een hoop frustratie. :D
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Domovea sever

Bericht door Dré »

weet iemand misschien of je via deze Domovea server ook verbinding kan maken voor het programmeren van het ETS gebeuren?
Kort gezegd dat de domovea de verbinding is via het netwerk waar de laptop met ETS aan hangt en het KNX-bus signaal?
Of moet ik hiervoor een aparte (USB) interface voor hebben?

Leuk ding, maar niet echt heel speciaal, merk aardig de beperkingen, Jammer ook tenminste zoals ik zover kan zien is dat de gebruiker zelf ook niet scenes kan instellen, maar moet zeggen zo heel ver heb ik nu ook nog niet gekeken, als iemand weet hoe dit moet overigens, amg die dat wel even plaatsen hier.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: Domovea sever

Bericht door ligth011 »

volgens mij kun je de domovea gebruiken als interfaces.
Idd zeer beperkt, ik ben zelf over gesptapt naar loxone veel beter
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Domovea sever

Bericht door Dré »

Loxone, is toch een ander domotica systeem wat niet communiceert met KNX?
hfx
Berichten: 71
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 01:37

Re: Domovea sever

Bericht door hfx »

Toch wel, je kan via de Loxone miniserver je knx module besturen, programmeren, de bus uitlezen, enz.
Via android/ipad en de loxone app bedien je de installatie
http://www.youtube.com/watch?v=t7M1r4wHPdo
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: Domovea sever

Bericht door ligth011 »

Programmeren alleen de loxoneserver, niet de knx lijn. Daar moet je ets voor hebben
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: Domovea sever

Bericht door ligth011 »

Programmeren alleen de loxoneserver, niet de knx lijn. Daar moet je ets voor hebben
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Domovea sever

Bericht door Dré »

ligth011 schreef:Programmeren alleen de loxoneserver, niet de knx lijn. Daar moet je ets voor hebben
Ik begrijp dat je voor het programmeren van het KNX gebeuren ETS nodig hebt, maar is het ook mogelijk om dat via de Domovea of de loxoneserver te doen of heb je er een aparte USB / IP / RS232 interface voor nodig?
Plaats reactie