HomeServer met ABB IPS/S 2.1

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
zass
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 22 okt 2010, 15:03

HomeServer met ABB IPS/S 2.1

Bericht door zass »

Allen,

Sinds vanmiddag ben ik met een testopstelling aan het stoeien. Met een HS van Gira en de Expert 2.60 software. Ik kan projecten overzetten met seriele connectie en via ip adres. Ik kan de server benaderen en inloggen en projecten overzetten.
Nu de vraag: de verbinding van de HS via het netwerk naar de IPS/S werkt niet. Hoe dien ik Expert in te stellen zodat de HS verbinding kan maken met de IP interface?
Programmeren van de busdeelnemers lukt prima via ETS3 over het netwerk naar de IP interface.

Gr.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: HomeServer met ABB IPS/S 2.1

Bericht door 747driver »

Is het al gelukt?
Verwacht dat je in HS Expert bij Master data - Project - Project settings - EIB & iETS - Interface EIBNet/IP routing moet gebruiken.
Vervolgens op de Help knop drukken en zien wat je moet invullen.

Ga je de HS met iPhone of iPad gebruiken?
Hou ons op de hoogte van je vorderingen.
Er zitten er hier meer te stoeien met de HS.
zass
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 22 okt 2010, 15:03

Re: HomeServer met ABB IPS/S 2.1

Bericht door zass »

Inmiddels ben ik erachter dat de IPS/S een gateway is en geen router (en dus slechts 1 verbinding toestaat), dus dit werkt niet met de HS. Heb nu een internetrouter gekocht (Tp-link TL-WR1043ND) en daar OpenWRT opgezet met eibd. Dit werkt top en ik kan nu met meerdere apparaten tegelijk via de router communiceren met de IPS/S 2.1. Ook kan ik de busdeelnemers via ETS programmeren en nu met ayControl/OpenRemote via de iPhone apparaten bedienen, en uiteraard via de command line van de router.
De HS zal ik komende tijd gaan proberen, echter heb ik nog niet verder geexpirimenteerd sinds de installatie van de nieuwe router gezien dit een lastige klus was met de software (OpenWRT met EIBD was lastig te installeren en werkend te krijgen. Ook werkt Perl niet mee met SQLite en DBI). Inmiddels heb ik zelfs plannen om wellicht de HS te vervangen door een zelfgeschreven PHP/SQLite combinatie. Ik heb nu tijdelijk een HS tot mijn beschikking via een kennis, ik zal komende dagen kijken of ik deze aan de praat krijg.
mzungu100
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 19:40

Re: HomeServer met ABB IPS/S 2.1

Bericht door mzungu100 »

Hallo Zass
Kan je een keer een voorbeeldje geven om via de router (command line) uw knx-devices te bedienen?

Groeten

Paul
Plaats reactie