Quadconfig en dim functie

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
homexp
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 09:30

Re: Quadconfig en dim functie

Bericht door homexp »

Heb mijn HS ook als boven geconfigureerd. Het werkt redelijk, maar het lijkt erop of de HS met regelmaat feedback berichten 'mist' waardoor de dimwaarde lang niet altijd direct wordt bijgewerkt. Iemand een idee hoe dit komt?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Quadconfig en dim functie

Bericht door 747driver »

Geen idee.
Ik zou de groupmonitor van ETS het busverkeer laten monitoren en op het moment dat het niet goed zou gaan met de feedback kijken wat er precies gebeurt op de bus.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Quadconfig en dim functie

Bericht door 747driver »

Heb je daar wat aan gehad??
zass
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 22 okt 2010, 15:03

Re: Quadconfig en dim functie

Bericht door zass »

homexp schreef:Heb mijn HS ook als boven geconfigureerd. Het werkt redelijk, maar het lijkt erop of de HS met regelmaat feedback berichten 'mist' waardoor de dimwaarde lang niet altijd direct wordt bijgewerkt. Iemand een idee hoe dit komt?
Heb je bij alle terugmeldadressen actieve terugmelding aangezet (dus dat zodra de waarde veranderd deze automatisch naar het terugmeldadres gezonden wordt, zonder vertraging?)?
rickcn
Berichten: 22
Lid geworden op: di 04 sep 2012, 17:56

Re: Quadconfig en dim functie

Bericht door rickcn »

Nuttig draadje. Maar met dimmers ben ik het beschreven probleem nog niet tegengekomen, en ik had deze truuk met een koppeling nog niet gevonden of gebruikt. Ga hem wel van het weekend testen.

Als hier gesproken wordt over actieve terugmelding aanzetten. waar hebben we het dan over? Waar zet je deze optie aan? In ETS? Gaat dat voor alle KNX dimmers of alleen die van Gira en bijv niet van BJ?

Ook ik zie soms dat de status op mijn Powernet bus niet goed wordt doorgegeven aan de QC of andere UI's welke ik gebruik. Ik vrees dat dit te maken heeft met de USB interface welke ik gebruik als router met EIBD op linux, welke kuren vertoont. Soms als ik twee busmonitoren aanzet (bijv op twee verschillende PC met ETS naar de bus luister) dan zie ik op de ene soms wel een status terug en de andere niet. Als iemand daar ook ervaringen mee heeft opgedaan, hoor ik het graag.

Mvg,
Rick
Plaats reactie