BlueHome: nieuwe stand-alone visualisatie voor KNX

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
Stefaan

BlueHome: nieuwe stand-alone visualisatie voor KNX

Bericht door Stefaan »

Hallo KNX gebruikers,

Ik heb voor Android een visualisatie voor KNX geschreven. In eerste instantie was deze enkel voor persoonlijk gebruik bedoeld, maar omdat ik er hier thuis positieve reacties op heb gekregen, heb ik besloten om ze publiek te maken.
Hier kan je meer informatie vinden: https://play.google.com/store/apps/deta ... s.bluehome.

Je kan de test versie gratis downloaden. Deze is volledig functioneel, enkel het aantal "toestellen" dat je kan gebruiken is beperkt.

Aangezien mijn eigen KNX systeem zich beperkt to verlichting en verwarming, had ik graag feedback van jullie gekregen, zoals welke KNX devices ontbreken volgens jullie, welke extra functionaliteit zouden jullie graag zien, etc.

Bedankt!
Stefaan
jempiw

Re: BlueHome: nieuwe stand-alone visualisatie voor KNX

Bericht door jempiw »

Hallo Stefaan,

Heb sinds gisteren mijn IP Interface geinstalleerd. Jouw programma had ik al eerder gedownload en klaar gemaakt.
Gisteren even geprobeerd, en ja het werkt. Bedankt hiervoor.
Bij ons is het voorlopig alleen verlichting wat er gestuurd word.
Wat wel interessant kon zijn is misschien een grondplan met een overzicht van alle lampen.
Weet ook wel dat niet ieder grondplan gelijk is, maar de mogelijkheid om een of meerdere ( bij meerverdiepswoning) grondplannen in te voegen en zelf de lichtpunten via hun groepsadressen in te delen. Ik vraag misschien veel, maar ben zelf niet vertrouwd met het programmeren in Android, en alzo niet op de hoogte van de omvang kwa werk.
Alvast bedankt

Jempi
Bceulemans

Re: BlueHome: nieuwe stand-alone visualisatie voor KNX

Bericht door Bceulemans »

Stefaan,

Ik heb zelfs de unlocker gekocht van de bluehome. Ik vind het een knappe visualisering voor knx. Vooral omdat deze zo makkelijk in te stellen is. Ik ben zelf ook knx programmeur en werk dagelijks met verschillende visualisatiesoftware. Als jij ermee verder wil gaan wil ik alles testen voor u en dit zelfs promoten. HET voordeel van jou software is de eenvoud waarmee dit ingesteld kan worden en ook het feit dat je geen speciale server nodig hebt. Ook het automatisch detecteren van de groepsadressen is super gemakkelijk. Ikzelf gebruik dit programma dagelijks thuis en heb al enkele mensen dit laten testen.

Wat eventueel ontbreekt is een rgb-controller en een toets waar je een willekeurige gerenderde jpeg of gif kan in plaatsen waar je een datatype naar keuze kan aan vast knopen. Voor sturing tv/audio. Deze werken wel vaak met scrips maar soms kunnen deze aangestuurd worden via Rs-232 koppelaar of ir-interface.

Mvg

Ben Ceulemans

Email: ceulemansben@hotmail.com
Plaats reactie