Schneider Electric HomeLYnk

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
ruubsie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 22 dec 2016, 19:39

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Bericht door ruubsie »

Beste,

heeft u ondertussen reactie gehad van schneider ? is er een oplossing ? ervaar nl zelfde probleem :-(

alvast bedankt,

ruben
Heb nu mailtje gestuurd naar Schneider. Hopelijk komt er positieve reactie.
baggins
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 11:17

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Bericht door baggins »

Inloggen zonder popup kan eenvoudig door in de url de username en paswoord mee te geven:

http://username:paswoord<ip-adres>/scada-vis
ruubsie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 22 dec 2016, 19:39

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Bericht door ruubsie »

beste,

dank voor je reactie

had het ondertussen ook gevonden

groeten,

ruben
Firechief
Berichten: 20
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 08:24

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Bericht door Firechief »

Sinds kort denk ik dat er regelmatig iemand met mijn visualisatie aan het spelen is. Lijkt er wel op dat er een KNX spook ronddwaalt. Lichten gaan aan en uit en screens op en neer zonder dat er ook maar iemand van ons gezin een manipulatie doet. Wanneer ik in de systemlog de log entries bekijk zie ik volgende lijnen staan:

homeLYnk.deamon.notice.openvpn[920]: Attempting to establish TCP connection with
homeLYnk.deamon.notice.openvpn[920]: TCP connection established with
homeLYnk.deamon.notice.openvpn[920]: TCPv4_CLIENT link local: [undef]
homeLYnk.deamon.notice.openvpn[920]: TCPv4_CLIENT link remote:[AF_INET]40.118.18.71:443
homeLYnk.deamon.notice.openvpn[920]: [serverSouth] Peer Connection Initiated with
homeLYnk.deamon.notice.openvpn[920]: AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
homeLYnk.deamon.notice.openvpn[920]: SIGUSR[soft,auth-failure] received, process restarting

Ikzelf ben op dat moment enkel verbonden met de PC. Van het moment dat ik de netwerkkabel op de HL uittrek, stopt het spook. Geen HTTPS verbinding, geen paswoord op visualisatie. Ben nu aan het wachten op de registratie van de HL bij Schneider voor de homeLYnk Remote.

Iemand idee hoe ik de duiveluitdrijving moet doen?

Internetprovider: Telenet

Setup: Telenet-modem ==> Dlink Router ==> homeLYnk
Gebruikersavatar
Keybone
Berichten: 40
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:05
Locatie: Overijse

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Bericht door Keybone »

Persoonlijk zou ik beginnen met er een paswoord op te zetten.
(Is irritant als je van thuis uit op je Visu connecteerd, maar dan weet je tenminste of er iemand zonder autorisatie extern op je systeem connectie maakt of niet)

Als het daarmee opgelost is, de poort veranderen, van 443, naar iets anders (vb: 4430) en daarmee connectie opbouwen.


Of portforwarding gebruiken: extern op modem van telenet connecteren op poort 4430, in modem naar 443 forwarden)

Poort 443 is één van de eerste poorten die men ( (Wannabee)-hackers) gaan bekijken om ergens binnen te geraken.

Laat maar iets weten als je hulp nodig hebt.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Bericht door Dré »

@Firechief

Ik zou ook beginnen met inlog gegevens te gaan gebruiken, als je dan de tip van Baggins volgt hoef je ook niet steeds opnieuw in te loggen.
baggins schreef:
za 24 dec 2016, 10:04
Inloggen zonder popup kan eenvoudig door in de url de username en paswoord mee te geven:

http://username:paswoord<ip-adres>/scada-vis
Wel zou ik daarnaast ook gaan kijken naar poortforwarding.
baggins
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 11:17

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Bericht door baggins »

Ik ben niet zo'n voorstander van port forwarding naar interne systemen.

Met een raspberry bouw je voor 50€ een openvpn server. Op die manier heb je dan toch een beveiligde manier om in te loggen op je thuisnetwerk.
De enige port forwarding die je dan moet instellen is deze naar de vpn server en die zit toch redelijk dichtgetimmerd...
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Bericht door Dré »

Daar ben ik het mee eens Baggins maar om zo iets in te stellen moet je net wat meer onderlegd er voor zijn, vandaar deze reactie.
Firechief
Berichten: 20
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 08:24

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Bericht door Firechief »

Bedankt alvast voor de info. volgens wat ik gelezen en begrepen heb zou portforwarding niet meer nodig zijn met de homeLYnk Remote App en zou ik een beveiligde verbinding via Cloud moeten kunnen maken. Ik zal de telenetmodem ook maar eens resetten zodat ik nieuw IP heb

Huidige setup is Geen HTTPS, extern op poort 8080, welke dan geforward wordt naar poort 80 in de modem.
Firechief
Berichten: 20
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 08:24

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Bericht door Firechief »

homeLYnk.deamon.notice.openvpn[920]: Attempting to establish TCP connection with
homeLYnk.deamon.notice.openvpn[920]: TCP connection established with
homeLYnk.deamon.notice.openvpn[920]: TCPv4_CLIENT link local: [undef]
homeLYnk.deamon.notice.openvpn[920]: TCPv4_CLIENT link remote:[AF_INET]40.118.18.71:443
homeLYnk.deamon.notice.openvpn[920]: [serverSouth] Peer Connection Initiated with
homeLYnk.deamon.notice.openvpn[920]: AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
homeLYnk.deamon.notice.openvpn[920]: SIGUSR[soft,auth-failure] received, process restarting
Dit blijkt een process te zijn van de homeLYnk zelf dat hij elke minuut uitvoert, dus niet de vermoedelijke inbreker, en staat onder "System - Status - Running Processes - PID920"

Mvg,
Plaats reactie