Energie meting op touchpanel: updaten waardes

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
stijns
Berichten: 3
Lid geworden op: do 19 dec 2019, 09:18

Energie meting op touchpanel: updaten waardes

Bericht door stijns »

Hallo,

Ik heb in de meterkast een spanning/stroom/vermogen meter met KNX module Siemens 7KT1 900 ("Energy Meter N 900"). In de hal hangt een Colour Touch panel UP 588/3 (Siemens 5WG1 588-2AB_3)

Ik heb op het touch panel enkele regels aangemaakt om een 4-byte float value te laten zien voor spanning, stroom, vermogen... Voorbeeld voor group 4/0/1 vermogen Meting:
Afbeelding
Deze werkt prima: de waarde wordt mooi getoond op het touchpanel. De energy meter stuurt uit zichzelf bij elke wijziging van meer dan 200W een message op de bus met de nieuwe waarde. (In de parameters van de energy meter staat "Value for transmission based on difference" ingeschakeld)
Afbeelding

Ik wil ditzelfde ook doen voor de spanning, stroom en frequentiemetingen. Jammer genoeg heeft de energy meter voor deze parameters geen instelling om uit zichzelf messages op de bus te zetten. Resultaat? Al sinds gisteravond staat er constant op het touchpanel dat ik 22A verbruik.
Hoe kan ik deze waarde uit zichzelf laten refreshen?

Alvast bedankt!
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Energie meting op touchpanel: updaten waardes

Bericht door Dré »

Kun je niet een request sturen elke minuut of net wat het beste tijds interval is?
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Energie meting op touchpanel: updaten waardes

Bericht door egfdevos »

De 7KT1 geeft alleen maar vermogens door.
Edwin
stijns
Berichten: 3
Lid geworden op: do 19 dec 2019, 09:18

Re: Energie meting op touchpanel: updaten waardes

Bericht door stijns »

Dankuwel voor de antwoorden!

Ik ben jammer genoeg bijzonder onbekend met KNX (laat ons zeggen: dit was de allereerste keer dat ik ETS5 open had...), dus ik heb geen enkel idee hoe ik kan programmeren om elke minuut zulk een request te sturen.
Enige tips of enkele zoekwoorden om me op weg te zetten?

@egfdevos: Wat bedoel je met "De 7KT1 geeft alleen maar vermogens door."? Ik zie hopen beschikbare parameters om stroom, spanning, frequentie... uit te lezen, en deze lijken ook te werken.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Energie meting op touchpanel: updaten waardes

Bericht door egfdevos »

:? Die ik zie geeft alleen maar energie weer.
Zo ff spieken of er verschillende apps zijn dan.
Edwin
Plaats reactie