OpenRemote - Android

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
filip
Berichten: 60
Lid geworden op: di 16 jun 2009, 11:15
Locatie: Mechelen
Contacteer:

OpenRemote - Android

Bericht door filip »

Is iemand al bezig met OpenRemote en Android ?
We zullen toch niet onderdoen voor de IPod ! http://www.youtube.com/openremote#p/a/u/1/asthk-RO3Gk
In maart is er in Mechelen een cursus http://www.syntra-ab.be/opleidingen/Pro ... or-Android.
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: OpenRemote - Android

Bericht door Wijnand »

Nee, dat nog niet.
Maar we overwegen op de zaak een Mac aan te schaffen om zelf apps voor de ipods te gaan schrijven voor klantspecifieke visualisatie.
Als er mensen zijn die interessante links hiervoor hebben, zou dat welkom zijn.
filip
Berichten: 60
Lid geworden op: di 16 jun 2009, 11:15
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: OpenRemote - Android

Bericht door filip »

Wijand,
u zult als KNX partner ook wel reklame gekregen hebben van Iridium Mobile. Ze hebben een voorbeeldtoepassing voor IPod. Als hun voorbeeldtoepassing voor Android klaar is, dan overweeg ik er mijn tijd in te steken. Anderzijds, om tegen mijn eigen winkel te spreken : ik ben verbaasd hoe slecht KNX bekend is bij computer-hobbyisten.
Ik twijfel bovendien over de aankoop van een IP - KNX interface. Ik zou graag wachten op een IPv6 versie, want IP is niet mijn sterkste kant.
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: OpenRemote - Android

Bericht door Wijnand »

Ik heb het gezien.
Mijn probleem daarbij is, dat ik meer plattegronden erin wil hebben etc. Hou niet zo van vaste strukturen. Maar het ziet er wel goed uit en nog een aardige prijs ook.
theoderks
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 11:17

Re: OpenRemote - Android

Bericht door theoderks »

Dag Wijnand,

Maar je kunt gewoon plattegronden in iRidium zetten! Geen probleem. Alle afbeeldingen die je wilt zijn te gebruiken in de visualisatie-software (download: www.iridiummobile.net/download).

Zelf programmeren van een visualisatie-oplossing kan natuurlijk, maar je kunt als installateur / system-integrator toch veel beter een OEM-versie van iRidium aanschaffen? Kost in principe niets, vraag/informeer naar de voorwaarden.

Later dit jaar het volgende: de core (de source-code van iRidium) wordt met ingang van versie 2.0 geschreven in C++. Die core kan dan gecompileerd worden naar iOS (iPad e.d.) MacOS, Linux, Android, en Windows. Met de introduktie van 2.0 komt er ook een 3D-engine (OpenGL-library), waarmee je afbeeldingen kunt laten roteren, spiegelen, van kleur veranderen, in elkaar krimpen, uittrekken e.d. zaken meer! Er zit nu al (versie 1.5.5) een nieuwe OpenAL (Sound) library in, waarmee je willekeurig .MP3- en .WAV-bestanden kunt koppelen aan elke knop die je maar wilt! Maar met de komst van versie 2.0 (later dit jaar dus) wordt het pas echt mooi.

Dit is geen reclame voor iRidium, alleen goedbedoelde tips en adviezen om snel en goed te kunnen werken met deze software, in een poging gebruikers van dit forum hiermee vooruit te helpen.

Voor meer info: www.alelek.be (de verdeler van iRidium mobile in België)

Theo Derks
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: OpenRemote - Android

Bericht door ligth011 »

wacht op de mac versie
Plaats reactie