BEG PD11-KNX-FLAT-DX

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
spacekiek
Berichten: 42
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 10:44

BEG PD11-KNX-FLAT-DX

Bericht door spacekiek »

Hoi,

Ik heb deze geïnstalleerd in de wc en deze detecteert beweging goed, maar niet de aanwezigheid. Als je vrij stil zit gaat het licht uit ...
Moet je iets extra activeren in ETS, want het is toch een aanwezigheidssensor :(
brammetje
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 02 feb 2020, 10:19
Locatie: Axel, NL

Re: BEG PD11-KNX-FLAT-DX

Bericht door brammetje »

Ook een aanwezigheidssensor moet enige beweging zien. Is de melder zodanig geplaatst dat deze optimaal bewegingen kan detecteren? Pal boven de pot bijvoorbeeld? Een uitlooptijd van 2.5 tot 3 minuten instellen kan ook helpen.
Binnen ETS kan nog wel gespeeld worden met gevoeligheid en (als deze dat heeft) zones, maar dat zal je al wel gedaan hebben.
spacekiek
Berichten: 42
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 10:44

Re: BEG PD11-KNX-FLAT-DX

Bericht door spacekiek »

Ja, centraler kan hij niet staan en zo groot is de ruimte nu ook niet.

Ik vind dat ik een vrij grote beweging moet maken voor een aanwezigheidssensor. Dacht dat die dingen makkelijk mensen herkende die vrij 'statisch' aan een bureau (of op een wc :lol: ) zitten.
spacekiek
Berichten: 42
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 10:44

Re: BEG PD11-KNX-FLAT-DX

Bericht door spacekiek »

Nooit meegemaakt, had ook de vraag gesteld aan BEG support en die mensen nemen gewoon m'n PC over met teamviewer om de config te overlopen met mij. Hoe geweldig is dat 8-) Sensor werkt nu pak gevoeliger, staat manueel op gevoeligheid 10(max)
brammetje
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 02 feb 2020, 10:19
Locatie: Axel, NL

Re: BEG PD11-KNX-FLAT-DX

Bericht door brammetje »

Binnen ETS kan nog wel gespeeld worden met gevoeligheid [...] maar dat zal je al wel gedaan hebben.
Verkeerde aanname dus :-(
Plaats reactie