Airco - Fujitsu - Shogun - KNX

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
jansenenjansen
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 26 jan 2022, 22:00

Airco - Fujitsu - Shogun - KNX

Bericht door jansenenjansen »

Beste,

ik ben nieuw hier op het forum, maar al zeer veel bruikbare informatie gevonden voor mijn huidige renovatie. Dank hiervoor!

Nu heb ik de volgende vraag voor het aansluiten van mijn airco. Hiervoor zijn we van plan om 5 kamers apart van elkaar aan te sturen vian een shogun zoneregeling. Deze werkt via een master-slave principe.
https://www.fujitsuclimate.nl/producten ... eling/102/

Nu was ik aan het kijken of ik hier ook de intensis solutions voor kan gebruiken, maar dit werd me echter niet heel duidelijk. Ook de installateur raad me dit af, en heeft als oplossing de standaard 'cozytouch' oplossing. Welke ik momenteel niet zie zitten (overstap op KNX is juist om van alle losse oplossingen af te komen). Heeft iemand van jullie hier een oplossing voor, of zou iemand me eventueel verder kunnen helpen?

bedankt alvast!
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Airco - Fujitsu - Shogun - KNX

Bericht door egfdevos »

Zie zo vlug geen kant en klare oplossing. Dat is waarschijnlijk de reden dat je installateur het afraad.
Doet Modbus dus met een gateway en flink wat tijd en geduld moet het te doen zijn.
Edwin
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: Airco - Fujitsu - Shogun - KNX

Bericht door KNX_Steven »

Fujitsu is natuurlijk één van de grotere merken en ik weet dat er koppelingen naar KNX bestaan, maar weet niet wat die doen (gewoon de remote overnemen, of ook toelaten dat een deel van de regeling wordt overgenomen.)

Hier zie je dat er redelijk wat koppelingen zijn naar KNX. Je zou Fujitsu in Nederland ook ns gewoon kunnen contacteren.
Of uiteraard ns contact opnemen met Zennio, Intesis ...
Kijk wel na welke functies je kan realiseren met de gateway. Soms is dat maar spartaans.
jansenenjansen
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 26 jan 2022, 22:00

Re: Airco - Fujitsu - Shogun - KNX

Bericht door jansenenjansen »

Bedankt,

ik zal eens contact opnamen met Fujitsu en/of intensis. Momenteel ook nog aan het kijken naar een andere setup (multi split buitenunit, met 4/5 binnendelen). Hierbij zou sturing makkelijk te regelen moeten zijn via intensis (of jullie moeten betere oplossingen weten).
Zien jullie verder nog zaken die ik zeker niet over het hooft mag zien?
Plaats reactie