Gira homeserver 3 / miniservers/ Radiatorkraan

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Re: Gira homeserver 3

Bericht door Jeffreyst »

i-net bedoel ik internet mee sorry.

Ik bedoel dus de router waar ik me internet abonoment op heb. / huisnetwerk

Die router stel ik dus in op de interface bijvoorbeeld de : ABB IPS/S2.1 IP Schnittstelle, REG

De interface zit dus op het knx systeem verbonden via de ABB IPS/S2.1 IP Schnittstelle, REG naar me internet wifi router.

via de router kan ik dus via wifi verbinden maken met bv een ipad naar me knx systeem. als programma / ""server"" bv xxter , of HS3

Daarmee voldoet dus de interface ipv de duurdere ip-router begrijp ik nu.

Met inloggen op het knx systeem bedoel ik, dat je bv via xxter ( las ik ) zelf ook kan programeren dus inloggen in het knx systeem en de al voorbereide componenten verder instellen via xxter , dat schijnt vrij makkelijk te zijn als ik dat moet geloven van xxter.nl

Ik moet alleen nog even bedenken wat ik ga nemen. of de HS3 of xxter of wat er nog meer is. xxter is volledig nederlands dat is altijd een voordeel. , voordeel van de HS3 is dat ik hem als het mee zit heel goedkoop kan krijgen.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: Gira homeserver 3

Bericht door ligth011 »

de homeserver kost iets van 2000 euro ex.
Kun je er 1 2e hands kopen.
Ik ben ook op zoek om visualisatie te maken. Maar vindt de hs ook te duur.
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Re: Gira homeserver 3

Bericht door Jeffreyst »

Ja ik kan er een krijgen via me werk.

maar vind je xxter niks dan? , heb net alles even gelezen op hun site . en moet zeggen dat dat ook wel goed klinkt.
ik kan alleen geen uitgebreide screenshots , filmpjes vinden hoe het er grafisch uitziet.

via de HS3 wel wat beeldjes kunnen vinden. en dat ziet er zo ie zo goed uit.

ik wil wat beelden zien van xxter via een i-pad .

omdat een i-pad een vrij groot scherm heeft, die dus veel functies kan laten zien, wil ik een pagina waar alle functies te bedienen zijn. en niet 1 pagina per ruimte bijvoorbeeld. dat is eigelijk nog een beetje de hoofdvraag voordat ik mischien wel voor de xxter gaat.

De hs3 wil ik zo ie zo gaan testen die kan ik zo ie zo lenen. ( maar eerst eens de kast bouwen + beetje leren hoe ets werkt etc )


dit bedoel ik wat ik wel een beetje kwa beeld zou willen hebben op de i-pad

Afbeelding
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Gira homeserver 3

Bericht door 747driver »

ligth011 schreef:de homeserver kost iets van 2000 euro ex.
Op preissuchmaschine.de staat ie voor €1768,99 + versand.
Op preisroboter.de voor €1695,75 + versand bij de zaak waar ik tot nu toe het merendeel van m'n componenten heb gekocht.
Dit alles uiteraard incl.

Wat voor mij het belangrijkste is is hoe het er uiteindelijk uitziet.
Vind de Gira visualisatie wat dat betreft erg mooi.
Gebruikersvriendelijk is het een stuk minder vind ik.
Maar ja, het wordt uiteindelijk ook een beetje een hobby om het allemaal naar de zin te krijgen ;)
KarelV
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 13 sep 2010, 08:49

Re: Gira homeserver 3

Bericht door KarelV »

Een eventueel alternatief zou de Miniserver kunnen zijn;
http://www.loxone.com

Ik heb het hier nu al bijna een jaar en ben zeer tevreden over de mogelijkheden, ik heb recentelijk de 1-wire, DMX en de rs232 uitbreidingen gekocht.

Nu kan ik eindelijk mijn verwarming, led sturing en mijn multiroom verder afwerken.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: Gira homeserver 3

Bericht door ligth011 »

ik heb even gekeken op loxone, is die grafische wel mooi?
kun je plattegronden en gebouwen erin zetten?
En wat doe je op de uitgangen die erop zitten.
Kun de webserver zo tussen je bestaande knx installatie zetten mbv je ipinterface?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Gira homeserver 3

Bericht door 747driver »

Kijk DIT filmpje maar eens af!
Ziet er toppie uit hoor op de iPad.
Als ik opnieuw zou beginnen zou ik eerst een paar weken met de Loxone software + iPhone/Pad app gaan spelen en kijken of hetgeen ik wil ermee mogelijk is.
Ook met het oog op de toekomst zou ik willen weten of je cameras in het systeem kunt integreren en of je archieven kunt aanleggen voor grafieken.
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Re: Gira homeserver 3

Bericht door Jeffreyst »

Loxone ziet er ook goed uit. Ik snap alleen dat niet van dat ie wat uitgange n heeft en dat je ook een uitbreiding kan kopen. , je kan toch gewoon,al je eib knx componenten sturen via de loxone? Of zieik dat verkeerd. En mijn vraag is idd ook of hij ip,camera ondersteund. Zoals xxter. Nu zit ik,nog tr twijfelen wat te nemen loxone is,ook met nederlandse handleiding zie ik.

En hoe sluit je de loxone aan op je eib systeem? Eib via ip interface op je thuisnetwerk en de loxone ook op het thuisnetwerk of anders?
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Re: Gira homeserver 3 / mini server`s

Bericht door Jeffreyst »

Ik heb contact gehad met loxone , er staan nog wat vragen open.

Maar op dit moment ondersteund loxone nog geen IP-camera`s zoals bv xxter. je kan ze wel besturen via bv een ipad. ik snap alleen niet wat diegene dat prescies daarmee bedoelt. want dan zou je zeggen dat het dus wel kan.

Die uitgangen die eropzitten nog geen antwoord op gehad. , maar ik denk dat is gewoon een extra is.

want in principe staat de miniserver in contact met de knx componenten en dat is het.

Loxlive wordt op de KNX bus aangesloten, en heeft een KNX IP gateway onboard.

Weten jullie dan of ik dan alsnog een IP interface nodig heb?

Ik neem aan van niet.

Iemand die al loxone heeft wat hij mist? of bv xxter heeft en of er een optie is of dit grafisch mooier te maken is?
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Re: Gira homeserver 3 / miniservers/ Radiatorkraan

Bericht door Jeffreyst »

Nog een anderen vraag.

Hoe sturen ( als jullie radiatoren hebben in huis ) dat aan

En dan bedoel ik meer mee met wat voor systeem wat voor servo radiator kraan ? en welke actor

je hebt een 24 volt systeem die servo`s ./ kleppen zijn wat minder duur. de actor daarin tegen weer wat duurder zo 450 euro 8 kanaal`s

nu hebt loxone ook wat 0-10 volt > http://loxoneshop.nl/?gclid=CL2r0M3Os6oCFQOIDgod22Gq9g

en de kabel die naar de cv gaat is alleen een poteniaal vrij contactje toch ?

hoe zit het bij jullie.

GR
Plaats reactie