binaire in of uitgang.

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

binaire in of uitgang.

Bericht door ligth011 »

Ik wil mijn hout cvkachel gaan monitoren, nu vraag ik mijn af heb ik dan binaire ingangen of uitgangen nodig.
Ik denk zelf ingangen, maar wil het even checken
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: binaire in of uitgang.

Bericht door 747driver »

Mij lijkt dat je een ingang nodig hebt om iets te monitoren.
Wat wil je precies monitoren en hoe?
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: binaire in of uitgang.

Bericht door ligth011 »

ik wil een pellets kachel gaan monitoren en eventueel aansturen via voelers en thermostaat.
Nu heb ik het via thermostaten die de vloerverwarming kranen open zetten en de cv aan laten gaan.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: binaire in of uitgang.

Bericht door 747driver »

En wat voor een aansturing van de componenten gebruik je, een HS3, Loxone of iets anders?
Ben eens gaan Googelen op pellet kachels en ben zeer geinteresseerd geraakt in deze vorm van verwarming.
We hebben een open haard welke al lang niet meer in gebruik is waarin een pellet kachel uitstekend zou passen als aanvulling op de vloerverwarming welke enigzins ontoerijkend is wanneer het echt koud word.
Voor het aansturen ervan, moet je dan zelf bestaande sturing wijzigen of zijn er kachels met bv een 1-10V aansturing?
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: binaire in of uitgang.

Bericht door ligth011 »

Alles gaat via abb en B&J componenten.
Het redelijk ingewikkeld, Ik heb een defro pellet kachel met 2000 ltr buffer eraan.
Daar komt de gehele vloerverwarming aan (hoofdverwarming).
Nu is het zo dat ik ban B&J een touchscherm en 3 lcd thermostaten in huis heb.
Als er vraag is vanuit de thermostaten gaan de servokleppen open op de vloerverwarming, deze schakelt via een maak breek contact de Gas cv aan.
Lopen de servokleppen weer dicht is het vice versa.
Zelf wil ik in eerste instantie alles monitoren via Eib.
Dus bv hoe de temperatuur van de buffer, aanvoer, retour rookgas etc.
Ook bv of de kachel brandt of niet.
In de toekomst wil ik er ook een jacuzzie via een ww wisselaar aanhangen, die wil ik ook monitoren.
Dus uiteindelijk denk ik dat ik ook visualisatie software en hardware nodig heb.
Die moet goed met Apple werken.
Ik weet dat er aan de computer van de kachel 4 230 v pompen geschakeld kunnen worden en er kunnen verschillende voelers aan, maar of er ook 1- tot 10 v uitkomt weet ik niet.
Ga ik onderzoeken.

grt
Plaats reactie