authentication failed

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
V2TECHNICS
Berichten: 2
Lid geworden op: di 03 jul 2012, 18:25

authentication failed

Bericht door V2TECHNICS »

wanneer ik een fysiek adres programmeer krijg ik de melding 'authentication failed'
iemand die me daarbij kan helpen aub?
patriekvb
Berichten: 22
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 07:01
Locatie: Ardooie

Re: authentication failed

Bericht door patriekvb »

ben je zeker dat het de juiste module is dat je wil programmeren? Komt de nummer op op de module overeen met hetgeen dat je in ETS hebt geselecteerd? Ik denk dat het een verkeerde module is.

Anders eens een fototje bijvoegen van de module en een screenshot van de foutmelding... zal wel iets makkelijker worden dan.

Groeten,
Patriek
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: authentication failed

Bericht door KNX_Steven »

Bij bepaalde device models (BCU 2, BIM M112...) kan het zijn dat ETS zich probeert te autoriseren.
Deze foutmelding komt typisch als het device op deze vraag stomweg niet reageert.
Dat kan bijvoorbeeld zijn als het een modulair device is, waarbij de module niet, of juist wel, is aangesloten. Kijk naar de instructies van de fabrikant.
Het kan ook zijn dat je ergens ooit in ETS zo'n sleutel hebt ingegeven, en dan probeert ETS systematisch telkens zich te authoriseren. Of omgekeerd: het apparaat is geprogrammeerd met zo'n authorisatie-sleutel, en je probeert het nu zonder.
Uiteraard moet je zeker zijn dat wat je in ETS gekozen hebt als produkt en als toepassing ook overeenkomt met wat er in werkelijkheid is geïnstalleerd.
V2TECHNICS
Berichten: 2
Lid geworden op: di 03 jul 2012, 18:25

Re: authentication failed

Bericht door V2TECHNICS »

is ondertussen opgelost maar weet feitelijk nog niet de oorzaak.
Ik ben begonnen met module voor module te programmeren en toen lukte dit wel, wanneer ik meerdere modules op de bus plaatse kreeg ik telkens de foutmelding.
Bedankt alvast voor de reactie's.

Iemand ervaring met een merten dimmer 646991?
Plaats reactie