Gira Homeserver 3-4 of Loxone ?

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Gira Homeserver 3-4 of Loxone ?

Bericht door 747driver »

En daar is ook een mouw aan te passen ;)
prensel
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 15:21

Re: Gira Homeserver 3-4 of Loxone ?

Bericht door prensel »

Of bouwt zelf een HS3of HS4.... Handleiding is op het net te vinden.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Gira Homeserver 3-4 of Loxone ?

Bericht door 747driver »

Voor de HS4 ook al?
prensel
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 15:21

Re: Gira Homeserver 3-4 of Loxone ?

Bericht door prensel »

Op de site van Roel B zijn ze al zover dat de HS4 draait op een VM :)
Aangezien ik nog een paar EPIA-M boardjes heb liggen ga ik daar maar eens mee stoeien om dat proberen werkende te krijgen.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: Gira Homeserver 3-4 of Loxone ?

Bericht door ligth011 »

als je ziet wat je met een loxone server en de extensie kan doen, en dan nog de prijs dat weet ik het wel.
prensel
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 15:21

Re: Gira Homeserver 3-4 of Loxone ?

Bericht door prensel »

En inderdaad, HS4 op niet-Gira hardware werkt... ;-)
Epivan
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 13:43

Re: Gira Homeserver 3-4 of Loxone ?

Bericht door Epivan »

Ik heb hier een loxone liggen en een aantal knx testslachtoffers, programmeren jullie alles in loxone en gebruiken jullie enkel de groepsadressen om aan te sturen?

bv. een knx dimmer.. je kan hem in ets programmeren maar dan krijg ik problemen in de loxone visualisatie waar ie niet automatisch geupdate wordt..
omgekeerd kan wel, als ik hem maak in loxone.. er zijn nog zo van die probleempjes..

ook de scenes bv.. loxone heeft een mooie oplossing, maar de scenes in knx schakelaar of actor heb je dus niet van doen..
enkel de knx bus gebruiken en de sensoren en alle logica in de loxone???

hoe vatten jullie het op?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Gira Homeserver 3-4 of Loxone ?

Bericht door Dré »

@Epivan, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgend mij is voor de meeste toch de bedoeling dat ze de installatie programmeren via ETS software (KNX-bus) en dan de Loxone alleen gebruiken als server en visualisatie, mogelijk doe je iets fout, aangezien ik hier alleen maar goeie woorden over hoor, anders zou het ook minder populair zijn hier als hij de status van de lamp niet update op het systeem.
Maar zoals ik al eerder zei, heb er verder geen ervaring mee, maar dat updaten van de status lijkt me toch wel dat hij dat moet kunnen. Heb je verder zelf ervaring met KNX en ETS?
Epivan
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 13:43

Re: Gira Homeserver 3-4 of Loxone ?

Bericht door Epivan »

Dré schreef:@Epivan, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgend mij is voor de meeste toch de bedoeling dat ze de installatie programmeren via ETS software (KNX-bus) en dan de Loxone alleen gebruiken als server en visualisatie, mogelijk doe je iets fout, aangezien ik hier alleen maar goeie woorden over hoor, anders zou het ook minder populair zijn hier als hij de status van de lamp niet update op het systeem.
Maar zoals ik al eerder zei, heb er verder geen ervaring mee, maar dat updaten van de status lijkt me toch wel dat hij dat moet kunnen. Heb je verder zelf ervaring met KNX en ETS?
Het kan inderdaad, de adressen stonden niet volledig in orde in loxone..
Scenes zou ik wel volledig in loxone integreren.. het lijkt er goed en overzichtelijk te werken..
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Gira Homeserver 3-4 of Loxone ?

Bericht door Dré »

Scen s uit de Loxone halen lijkt me geen probleem. Maar ik zou het iet het systeem afhankelijk maken van een loxone, daarmee haal je meteen de kracht uit KNX. Dat het in afhankelijk is van 1 componenten al blijft de voeding altijd nog van belang er voor.
Plaats reactie