ETS4 download probleem met Zennio Touch Mydesign

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Vincent
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 10:15

ETS4 download probleem met Zennio Touch Mydesign

Bericht door Vincent »

Voor de uitbreiding van de woning heb ik gekozen voor KNX met de aanvulling van een Loxone miniserver. Deze laatste wens ik vooral te gebruiken voor alarm, visualisatie, logica, kalender, ....
De ETS programmatie gebeurd ook via de Loxone IP gateway en voor de huidige testopstelling verloopt alles zonder probleem.
Recentelijk heb ik een Zennio Touch Mydesign aangekocht maar bij het programmeren loopt het mank. In het begin kon ik zonder probleem een ind adres downloaden gevolgd door de parameters. Met in het achterhoofd "al doende leert men" liep de zennio, na enkele parameter downloads later, als het ware vast. DE ETS download bleef steken op 90% en na verloop van tijd gaf ETS een foutmelding dat het device met adres %1 niet meer herkent werd. Het lukte zelfs niet meer om ind adres opnieuw in te laden. Ook in diagnostic was de zennio nergens te vinden. Pas na het heropstarten van de bus en loxone was het enkel mogelijk om een ind adres te downloaden na het indrukken van de prog switch. De app zelf bleef telkens vastzitten aan 90%.

Om alles een beetje uit te sluiten heb ik andere zaken geprobeert maar telkens zonder succes:
-enkel de zennio als bus gebruiker
-reset
-unload
-nieuwe app
-...

Vervolgens ctc genomen met de leverancier van de zennio en die heeft hem kunnen programmeren zonder probleem via een KNX IP en USB gateway.

Dus alles wijst in de richting van de Loxone.

Na ctc met Loxone support vragen ze mij een bus monitor bestand door te sturen maar bijmijn weten is het niet mogelijk tegelijk de bus te monitoren en een app te downloaden. Of heb ik het verkeerd voor? In Loxone kan ik de bus monitoren maar kan het logbestand niet opslaan.

Mochten er nog zakens zijn die ik kan uitteseten dan hoor ik dit zeer graag.
pvhuf
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 18:28

Re: ETS4 download probleem met Zennio Touch Mydesign

Bericht door pvhuf »

Heb je ergens een USB datainterface zitten op je KNX bus? Anders kan je via de KNX ETS applicatie op een pc'tje de bus vandaar uit monitoren terwijl je loxone de applicatie oplaadt. Als je dat niet hebt, dan zou ik een dergelijke aankoop toch aanraden. Er zijn twee versies: één als DIN rail unit en één voor inbouw.
http://katalog.gira.de/nl_BE/datenblatt.html?id=451890
http://katalog.gira.de/nl_BE/datenblatt.html?id=451965


Overigens is de loxone enkel compatibel en niet KNX gecertifieerd. Het kan dus gerust zijn dat je met dat probleem blijft zitten.
Vincent
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 10:15

Re: ETS4 download probleem met Zennio Touch Mydesign

Bericht door Vincent »

Ok, maar als ik nu monitor met de usb en terzelfde tijd een download doe via ip enallebei op dezelfde pc, dan gaat dit toch ook niet werken?

Kvrees dat ik idd een andere gateway zalmoeten aankopen. Maar ik wil eerst zekerheid en reactie van Loxone.
pvhuf
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 18:28

Re: ETS4 download probleem met Zennio Touch Mydesign

Bericht door pvhuf »

Toch wel. Je kan tegelijkertijd monitoren in ETS via de USB datainterface en een KNX busdeelnemer programmeren via de IP interface/router in ETS en dat beide via dezelfde PC. Je ziet dan wat er gebeurt bij het programmeren.

Ik kan dat in ieder geval zonder probleem in ETS3.0f, ik stel me voor dat het ook gaat in ETS4
Vincent
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 10:15

Re: ETS4 download probleem met Zennio Touch Mydesign

Bericht door Vincent »

Ja idd zou moeten lukken. Net gecheckt in ETS4 bus monitor?
Tzal dus een usb interface worden.
Plaats reactie