videofoon systeem koppelbaar met KNX

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
gb1974
Berichten: 9
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 16:21

videofoon systeem koppelbaar met KNX

Bericht door gb1974 »

Ik ben op zoek naar een videofoonsysteem dat eenvoudig koppelbaar is met KNX.
Het betreft 2 appartementen met 1 voordeur. 1 van de appartementen wordt van KNX voorzien. De ander blijft standaard.
Te zijner tijd wil ik de videofoon ook in een visualisatie integreren.

Wie heeft er goede ervaringen en mogelijke systemen hiervoor?
grindal
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 16:34

Re: videofoon systeem koppelbaar met KNX

Bericht door grindal »

Er bestaan dergelijke systemen, kijk maar eens naar Jung, Gira, ABB... let wel deze zijn zeker niet goedkoop !
Alternatief is mss een"goedkoop" parlofoon systeem te plaatsen met een afzonderlijke IP-camera...

Later kan je deze ip-camera integreren in je visualisatie.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: videofoon systeem koppelbaar met KNX

Bericht door egfdevos »

Ben nog geen videofoonsysteem met knx koppeling tegen gekomen waar ik 100% tevreden mee ben.

De meeste videofoonsystemen zijn als zelfstandig systeem gebouwd en hebben als extraatje een mogelijke koppeling naar KNX en daar gaat het meestal mis.
Als je zoiets hebt in je KNX installatie wil je er ook leuke dingen mee doen en extra functionaliteit uit halen zeker voor het geld wat je ervoor moet betalen.
(Alles is te maken maar dan gaat het "eenvoudig" al snel niet meer op.)
Edwin
gb1974
Berichten: 9
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 16:21

Re: videofoon systeem koppelbaar met KNX

Bericht door gb1974 »

Ik weet dat gira, busch-jaeger etc. Systemen hebben, maar zover ik weet zijn deze alleen koppelbaar met de eigen systemen. Dus gira met de home server en busch met comfortpanel.
Echte Knx koppeling die overal mee te combineren is heb ik nog niet gevonden.
kurt.dg
Berichten: 55
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 10:38

Re: videofoon systeem koppelbaar met KNX

Bericht door kurt.dg »

Beste,

Ik ben momenteel ook een beetje aan het uitkijken naar hetgeen gb1974 zoekt.
Ikzelf ben in het bezit van een Domovea homeserver. Deze zomer zou ik normaalgezien een Gira homeserver aankomen en installeren. Hierna zou ik een 2-tal buitenposten aanschaffen (mijn oog valt momenteel op de Edel Staal videofoon).
Wat zijn de ervaringen met de videfoon van Gira in combinatie met de homeserver? Is het nog vereist een 'aparte' binnenpost te hebben? Ik zou dit anders enkel op het groot scherm (Gira 19 client) laten tevoorschijn komen.
Zijn er mensen/installateurs die reeds de Edel Staal videofoon gebruiken/geïnstalleerd hebben? Ik heb gezien dat bij dit model de kijkhoek wel een beetje minder is dan de andere systemen van Gira.
Ik had reeds vernomen dat vroeger via Skype (dacht ik) een push bericht tevoorschijn op de smartphone (indien een internetvoorziening aanwezig). Is er intussen al een alternatief?
Als de smartphone wordt gebruikt als binnenpost, is dit een aparte applicatie of zit dit enkel en volledig geïntegreerd in het visualisatiesteem (HS)?

@gb1974: afhankelijk van de antwoorden die volgen uit mijn vragen, zal het waarschijnlijk mogelijk zijn met 1 buitenpost van Gira dit te zien op 1 appartement op de klassieke manier, en op het andere appartement op de klassieke manier en/of de visualisatie. Ik vermoed dat een echte KNX koppeling voor videofoon niet beschikbaar zal zijn, waarschijnlijk voor de belasting van de bus?

Bedankt.
KNX2015
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 08:18

Re: videofoon systeem koppelbaar met KNX

Bericht door KNX2015 »

Ik heb met Mobotix T25 gewerkt. Het was de koppeling tussen Mobotix T25 en Iddero touch screen. Je moet de videofoon en KNX toestellen die je met videofoon koppelt ,zoals touch screen, op sip server van Mobotix definieren.
kurt.dg
Berichten: 55
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 10:38

Re: videofoon systeem koppelbaar met KNX

Bericht door kurt.dg »

Kleine update:

Ik ben intussen wat info aan het verzamelen voor een 'iRidium mobile' visualisatie pakket (i.p.v. Domovea of Gira HS): dit systeem kan namelijk gemakkelijk overweg met SIP (ik ken op dit moment geen andere visualisatie pakketten die SIP geïntegreerd ondersteunen).

Design van Gira en ABB videofoons ogen wel iets mooier dan deze van Mobotix.
Zijn er nog degelijke videofoons die SIP ondersteunen?

Bedankt.
nickv
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 11:22

Re: videofoon systeem koppelbaar met KNX

Bericht door nickv »

Zeker ook interesse hierin langs mijn kant, ik ga dit topic volgen :) Mijn doel is om een eigen parlofoon (microfoon, cameraatje) in te bouwen achter de gevelbekleding van mijn woning en deze uiteindelijk te integreren in de KNX visualisatie.
postit
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 08 aug 2012, 12:51

Re: videofoon systeem koppelbaar met KNX

Bericht door postit »

Kijk een naar de VideoKit van 2N (http://www.2n.cz" onclick="window.open(this.href);return false;). Deze heeft prima IP integratie mogelijkheden.

Meer info over integratie kan je vinden op de wiki (wiki.2n.cz) bij Automation manual en HTTP API manual.
Plaats reactie