Hoogte Gira Tastsensor 3 plus

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Teejoo
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 00:24
Locatie: Emmerich am Rhein

Hoogte Gira Tastsensor 3 plus

Bericht door Teejoo »

Wat is de beste hoogte op de wand vanaf de vloer gemeten om een Gira Tastsensor 3 plus in te bouwen.
Dit bedoel ik omdat ik de TS wil gebruiken als ruimte thermostaat. Er is namelijk nergens een hoogte te vinden.

En als de TS in de plaats van de al bestaande schakelaar komt zit hij wel erg laag om het display nog goed te kunnen lezen.
Hoe hoog zit deze TS bij jullie op de wand?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Hoogte Gira Tastsensor 3 plus

Bericht door 747driver »

Heb alleen de TS3 en deze als vervanging van "gewone" schakelaars in gebruik op zo'n 110cm.
Gebruik de temp. sensor welke deze heeft om de ruimte temperatuur te bepalen.
Temp. instelling gebeurt met iPad of touchscreen.
Denk dat de leesbaarheid van het display bepaalt op welke hoogte ie moet komen.
Vermoed al gauw zo'n 150cm.
pvhuf
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 18:28

Re: Hoogte Gira Tastsensor 3 plus

Bericht door pvhuf »

110 cm zoals alle schakelaars overal in ons land. Moeilijk te lezen op die hoogte? Ik vind van niet. Heb een aantal TS2plus, en die zijn nog kleiner van display, maar dat leest perfect af. Een andere hoogte? Zou ik zeker niet doen, die hoogte van 110 is er niet voor niets. Je zal veel meer verveeld zitten met je schakelaars die op de verkeerde hoogte staan.
rock
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 01 jul 2012, 19:43

Re: Hoogte Gira Tastsensor 3 plus

Bericht door rock »

Ik heb ze hoger geplaatst, welke hoogte kan ik je nu niet vertellen want ik ben niet thuis. Ik had voorlopig eens 1 op een andere locatie gezet op de normale hoogte van schakelaars en dit was te laag, je moest voorovergebogen staan om het te kunnen lezen en ik heb (nog) goede ogen. Je kan de tekst van de display wel groter zetten maar dan kan er minder info op.
Teejoo
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 00:24
Locatie: Emmerich am Rhein

Re: Hoogte Gira Tastsensor 3 plus

Bericht door Teejoo »

Ik denk dat ik ze ook op +/- 150 cm zet. Anders is het inderdaad niet goed te lezen.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Diepte Busaankoppelaar 3

Bericht door Dré »

Ik gebruik dit topic maar even voor mijn vraag,

Kan iemand mij vertellen wat de hoogte is van de 'Busaankoppelaar 3 (200800/200900)' zelf.
Ik vraag dit ivm de inbouwdoos, ik wil graag weten hoeveel ruimte ik nog overhoud achter de Busaankoppelaar.

Ik heb alleen nog maar de JUNG 409x serie gebruikt, waarvan ik erg prettig vind dat die een ingebouwde busaankoppelaar heeft vooral kwa inbouw diepte.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Hoogte Gira Tastsensor 3 plus

Bericht door 747driver »

22mm.
Indien mogelijk altijd kiezen voor een "diepe doos" van 50mm ipv de standaard 40mm diepe dozen.
Je hebt zelden teveel ruimte in die dozen.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Hoogte Gira Tastsensor 3 plus

Bericht door Dré »

Oh dank je, ik dacht dat ze dikker zouden zijn, en ja dat ga ik ook zeker wel proberen, 40mm wil ik alleen doen als het niet anders kan.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Hoogte Gira Tastsensor 3 plus

Bericht door 747driver »

pvhuf heeft denk ik beter ogen dan wij ;)
Heb hier een TS3+ voor me liggen en op 110 vind ik 'm echt niet lekker af te lezen.
Klopt het dat het display alleen wordt verlicht door 4 witte ledjes onderin?
Teejoo, heb je 'm al in gebruik?
Ben benieuwd hoe je 'm gebruikt, welke info je in het display laat zien.
Heb 'm hier op 2 display areas ingesteld met bovenin Time/setpoint temperature.
Onderin Room temperature.

Had gehoopt dat je de display knop zou kunnen gebruiken om de bedrijfs modi te doorlopen maar dat lijkt niet te gaan.
Zal daar wellicht de knop eronder voor gaan opofferen.
Vind het vrij onhandig dat je met een druk op de display knop gelijk in een soort menu vraag terecht komt (Instellingen - Setpoint?)
Laatst gewijzigd door 747driver op ma 20 apr 2015, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Hoogte Gira Tastsensor 3 plus

Bericht door Dré »

Zo ver ik weet Is 105 de standaard hoogte voor normale schakelaars. Zelf weet ik ook nog jij of ik het op 1m05 zet of 1m05, 1m50 lijkt nogal afgedwaald van de rest. Maar ja aflezen op doe hoogte lijkt me wel een stuk makkelijker.
Plaats reactie