authenticatie mislukt

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
tomvh8

authenticatie mislukt

Bericht door tomvh8 »

Dag allen

Ik heb, sinds lange tijd, ETS4 nog eens geopend omdat ik enkele busdeelnemers moet toevoegen.

Echter als ik iets wil downloaden krijg ik steeds de melding "authenticatie mislukt". Zowel als ik alles, gedeeltelijk of individueel adres wil downloaden. Ik kan bij individuele adresmonitoring het bestaan niet controleren of de programatieLED laten knipperen, maar ik kan wel de bus scannen en ook scannen welke deelnemers in programatiemodus staan.

Heeft er iemand enkele tips om dit probleem op te lossen?
Alvast dank
tomvh8

Re: authenticatie mislukt

Bericht door tomvh8 »

Een update

Ik heb geprobeerd met een nieuw project in een nieuwe database om daarin een van de nieuwe componenten toe te voegen, maar nog steed krijg ik de authenticate mislukt fout
egfdevos

Bericht door egfdevos »

Nieuwste versie van ETS4?
Licentie in orde?
Edwin
tomvh8

Bericht door tomvh8 »

Ik heb een nieuwe build gedownload, mijn licentie is via een dongle, maar deze lijkt volgens mij nog steeds in orde.
KNX_Steven

Bericht door KNX_Steven »

ETS probeert zich te authoriseren bij het apparaat, en het apparaat laat dat niet toe, of reageert gewoon niet.
a. Kijk zeker eens na of alle Individuele Addressen juist zijn, zowel van ETS, als van het target device. Veelal komt deze fout voor als je eigenlijk met een ander apparaat aan het praten bent dan hetwelke je denkt.
b. Kijk ook na of er geen ander device hetzelfde adres heeft als je ETS. Zoiets kan behoorlijk roet in het eten gooien, bvb. op deze manier.
c. Heb je misschien ooit effectief je producten beveiligd, in het veldje "BAU paswoord" van je project? O wee als dat het geval was en je kent het paswoord niet meer.... (er zijn nog mogelijkheden, maar 'k ga daar nu niet dieper op in).
d. Heb je een geldige ETS licentie (sorry for asking), maak dan een support case aan in je myKNX. In de log-files staat heel wat info die meer detail geeft.
Dré

Bericht door Dré »

Op welke manier probeer je eigenlijk busverbinding op te bouwen, USB ethernet RS232?
tomvh8

Bericht door tomvh8 »

Ik kan zowel via USB of draadloos(via homeserver) verbinden met de bus. Beide manieren geven exact dezelfde uitkomsten: ik kan de bus scannen, lezen... maar ik kan er niets naar schrijven
tomvh8

Bericht door tomvh8 »

Via een dongle verkrijg ik mijn licentie, geldig dus :)

wat bedoel je juist met punt B? "Kijk ook na of er geen ander device hetzelfde adres heeft als je ETS."

ik heb nooit iets ingevuld in "BAU paswoord"
Dré

Bericht door Dré »

Als ik het goed begrijp, kun je wel de bus telegrammen uitlezen die verstuurd worden over de bus en waarschijnlijk kun jij ook telegrammen op de bus zetten? Maar jij kunt geen specifiek busdeelnemer bereiken? is het dan misschien zo dat er 1 module de oorzaak is, probeer eerst eens de installatie plat te leggen, probeer het eerst door alleen de bus voeding los te halen en daarna weer terug te zetten, als dit niet helpt kun je proberen om het helemaal plat te leggen, dus BUS spanning en alle externe spanningen van de componeten (230V).

Als dit ook niet werkt, zou ik eens proberen om de installatie klein te maken, begin met alleen de basis dingen, dus.
- KNX voeding
- bus interface
- 1 bus deelnemer (in / uitgang).
tomvh8

Bericht door tomvh8 »

Dank aan allen, ik heb de fout kunnen elimineren

De authorisatie fout wordt veroorzaakt door 2 dim-actuatoren van Schneider, ik deze nu van de bus gehaald en ik kan nu alles doen.

Nu hoef ik enkel nog een manier te vinden om deze dim-actuatoren foutloos terug op de bus te krijgen.
Plaats reactie