Samenkomst Doe-het-zelvers GIRA Homeserver

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
andy.desloover
Berichten: 5
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 15:34

Samenkomst Doe-het-zelvers GIRA Homeserver

Bericht door andy.desloover »

Is er iemand geïnteresseerd om eens samen te komen om elkaars configuratie te bekijken?
GIRA homeserver is heel uitgebreid en ik denk we als doe-het-zelvers veel va elkaar kunnen leren.
(Facebook groep: KNX Vlaanderen)
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Samenkomst Doe-het-zelvers GIRA Homeserver

Bericht door 747driver »

Vermoed dat je meer mensen bereikt door op dit forum je configuratie bekend te maken.
Dat je van elkaar veel kunt leren is absoluut waar.
Denk dat dat de reden is waarom men op dit forum zit.
andy.desloover
Berichten: 5
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 15:34

Re: Samenkomst Doe-het-zelvers GIRA Homeserver

Bericht door andy.desloover »

Een korte omschrijving kan inderdaad geen kwaad:
Ik heb dus een passief huis waarin ik met KNX aan energiemonitoring doe. Vier camera's die gestuurd (bewegen) worden via GIRA homeserver. Alle logische functies worden trouwens gedaan via de GIRA homeserver. Ik laat de basis functies zoals lichten aan, uitvoeren door de modules (3 schakelaars en 4 bewegingssensoren in het hele huis). De voordeur is gestuurd door magneetsloten en kan dus ook door KNX beheerd worden. Verschillende contactsensoren vangen tradionele schakelaars en magneetcontacten op.
Ik heb al verschillende logische functies aangemaakt om: meldingen te geven via mail (te hoge teperatuur in huis, deurbel (picture),...), traphuisautomaten te simuleren,
Een weerstation moet er nog voor zorgen wanneer het regent of teveel wind is, dat de zonwering omhoog gaat, ea....
Het laatste projectje waaraan ik bezig ben, is aanwezigheidsmelding van personen (als de Smartphone aanwezig is, dan zullen bepaalde functies uitgevoerd worden.)
Als je geinteresseerd bent in een samenkomst, laat hieronder iets weten en omschrijf ook al eens jouw configuratie. thx!
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

Re: Samenkomst Doe-het-zelvers GIRA Homeserver

Bericht door JurgenS »

Ik heb nog altijd interesse om dit te doen, zou wel leuk zijn om er nog een par bij te krijgen. Ik heb een home server 3 maar gebruik die amper.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Samenkomst Doe-het-zelvers GIRA Homeserver

Bericht door 747driver »

andy.desloover schreef:Het laatste projectje waaraan ik bezig ben, is aanwezigheidsmelding van personen (als de Smartphone aanwezig is, dan zullen bepaalde functies uitgevoerd worden.)
Dat zou hier niet gaan werken, m'n vrouw laat de smartphone zeer vaak thuis...
Plaats reactie