KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Dries_De_Bouwer
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 23:32

KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door Dries_De_Bouwer »

Hey,
Ik zoek een videofonie-systeem, met de volgende functionaliteiten:
• Twee buitenposten (twee deuren);
• Twee binnenposten (die elk oproepen van beide buitenposten kunnen bedienen);
• Elektrisch slot bedienen;
• Audio + video;

Momenteel heb ik naar de 2 buitenposten, 2 binnenposten, en het elektrisch slot UTP kabels voorzien die allen samenkomen aan de elektriciteitskast.

In de toekomst moet het systeem uitbreidbaar zijn om o.a. de volgende functionaliteiten te kunnen ondersteunen (KNX compatibel):
• Iemand belt aan – wij zijn afwezig – beeld/geluid wordt opgenomen op een (home)server;
• Iemand belt aan – wij zijn afwezig – oproep doorschakelen nr GSM en/of deur openen via internet/GSM;
• Iemand belt aan – beeld komt op KNX-touchscreen / deur openen via touch screen;

Zoals jullie zien, zijn de functionaliteiten die ik vandaag wens vrij standaard, maar het schoentje wringt bij de toekomstige functionaliteiten.

Ik heb prijs gevraagd voor de Gira-oplossingen (Gira Deurstation Video Opbouw + Huisstation Video Opbouw). Als wij vandaag twee binnenposten en twee buitenposten willen (zonder echte KNX integratie, want wij hebben nog geen homeserver), kost mij dit dan:
• 2*944€ voor buitenstation;
• 2*595€ voor binnenstation;
• 1*298€ om het elektrisch slot te bedienen;
Dus 4084€ incl BTW!

Zijn er echt geen betaalbare oplossingen hiervoor?
Gebruikersavatar
Keybone
Berichten: 40
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:05
Locatie: Overijse

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door Keybone »

Hey,

neem eens een kijkje bij Mobotix.

http://www.mobotix.com/

grtz.
Dries_De_Bouwer
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 23:32

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door Dries_De_Bouwer »

Hey,
Ik vind op de site niet terug dat dit compatible is met KNX, klopt dit?
Gebruikersavatar
Keybone
Berichten: 40
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:05
Locatie: Overijse

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door Keybone »

hey,

Klopt inderdaad.
Deze toestellen zijn IP based en kunnen dan gewoon in je netwerk hangen.
Bij de meeste visu applicaties kan je wel altijd een internet browser openen die gelinkt is naar een IP camera.

grtz.
Dries_De_Bouwer
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 23:32

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door Dries_De_Bouwer »

Zijn er verdelers in België (evt. omgeving Hasselt)?
helzinga
Berichten: 5
Lid geworden op: za 02 apr 2011, 13:07

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door helzinga »

De Mobotix T24 is een mooie intercom met veel functionaliteiten.
Via bijvoorbeeld xxter (http://www.xxter.com/) is het mogelijk deze in een visualisatie met KNX te combineren.
Van de zomer komt er ook nog een update voor xxter waarmee je de intercom via VIOP eenvoudig kan gebruiken.
Dus er belt iemand aan en je krijgt beeld + geluid op je iPhone / iPad. (ook over internet mogelijk)
fille
Berichten: 5
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 13:23

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door fille »

Klopt. Mobotix en 2N helios zijn enige opties. Videophonie gaat moelijk op relatief trage knx bus. VOIP is meest open
gorie
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 21:32

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door gorie »

Beste;
fasttel.be een optie?
Mvg
bertHobbes
Berichten: 10
Lid geworden op: di 24 feb 2009, 16:26
Locatie: Ninove

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door bertHobbes »

Kijk eens naar :

Siemens GigaSet HC450. Heb deze onlangs geinstalleerd en werkt perfect.Je moet echter wat zoeken op het internet om deze nog te bestellen. is einde reeks. Maar je vindt er nog...

http://gigaset.com/be/nl/cms/PressVideo ... HC450.html


Deze gedraagt zich als een DECT telefoon en kan gekoppeld worden aan een DECT basis station.
Je kan sowieso instellen welke andere DECT telefoons rinkelen bij aanbellen voordeur.
Bij afwezigheid kan deze doorschakelen naar een externe telefoon.

Je kan ook een standaard deurbel gong op aansluiten (De HC450 basisstation bevat een relais) Ik gebruik deze als input op een KNX input module om zo binnen KNX te weten te komen dat er werd gebeld. Er is zelfs ook nog een tweede relais voor het schakelen van 220V (lichtpunt). Dit alles is instelbaar via een andere gigaset DECT telefoon. Je kan zogezegd intern bellen naar de HC450 en alle instellingen wijzigen.

Het bevat ook nog de mogelijkheid om een deuropener op aan te sluiten en je kan zelfs via de gsm de deur laten openen.

Mijn toestel is gekoppeld aan een Siemens Gigaset C470IP en werkt perfect hiermee.
(Is een VOIP toestel ; telefonie komt binnen via internet en gekoppeld aan een vast regionaal telefoonnummer)

Groeten...
Dries_De_Bouwer
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 23:32

Re: KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Bericht door Dries_De_Bouwer »

Is er hier iemand die de deurcommunicatie-oplossing van Gira heeft in combinatie met een Gira DCS-IP Gateway en HomeServer?

Weet iemand of je hiermee een geheugenfunctie hebt (iemand belt aan - niemand thuis - beeld wordt opgeslagen)?

Ik zie in de DCS-IP Gateway een slot voor SD-kaarten in te steken, maar in de handleiding wordt er niets over vermeldt. Iemand een idee wat het doel hiervan is?
Plaats reactie