ABB EIB KNX UK/S 32.1 Universal-Konzentrator 32fach (DEFECT?)

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

ABB EIB KNX UK/S 32.1 Universal-Konzentrator 32fach (DEFECT?)

Bericht door Dré »

Ik heb een I/O gekocht omdat ik best wat ingangen wilde aansluiten/inkoppelen aan mijn domotica installatie, daarvoor had ik een 'ABB EIB KNX UK/S 32.1 Universal-Konzentrator 32fach' aangeschaft.

Echter lijkt deze niet te werken, het vreemde is dan weer wel, ik kan hem gewoon programmeren zonder problemen, maar wanneer ik er 12 of 24 volt op zet en dan de min verbind met een van de contacten die ik heb geprogrammeerd als ingang, gebeurd er niks in de bus monitor.

Dus ik maar even een check gedaan via 'Diognose>Controle Individual Adres>' en vervolgens eerst het individule ades laten pingen, dat werkte goed.
Maar wanneer ik de programeer led laat knipperen komt hij naar een 20 seconden met de volgende pop-up. (in de eerste 20 seconden knippert hij wel, echter lijkt het knipperen van de led wel trager te reageren)

Device does not respond

Code: Selecteer alles

Knx.Ets.Hawk.DeviceManagementException: Device does not respond. ---> aj: Negative confirmation received for telegram: T_Connect (1.1.1)
   at Knx.Falcon.LinkLayerStateMachine.r(aw A_0, Func`2 A_1, TimeSpan A_2, d A_3)
   at agb.ac(aw A_0, d A_1)
   at agg.fw(aw A_0)
   at ae4.a8(Action`1 A_0)
   at ae4.a.d()
   at agg.hk()
   at agb.a(Action A_0, Action A_1)
   at agb.ad(IndividualAddress A_0)
   at agb.fs(IndividualAddress A_0, Action A_1)
   at ae4..ctor(LinkLayerStateMachine A_0, IndividualAddress A_1, ah A_2, Int32 A_3, ConnectionModes A_4, Action`1 A_5, UInt32 A_6)
   at Knx.Falcon.Bus.au(IndividualAddress A_0, ConnectionModes A_1, Action`1 A_2, UInt32 A_3)
   at w0.b5(UInt16 A_0, UInt32 A_1, IProgress`1 A_2, CancellationToken A_3, xt A_4)
   --- End of inner exception stack trace ---
   at Knx.Ets.ViewModel.Application.Workspace.IndividualAddressDiagnosticViewModel.<.ctor>b__24(Object o, RunWorkerCompletedEventArgs args)
   at System.ComponentModel.BackgroundWorker.OnRunWorkerCompleted(RunWorkerCompletedEventArgs e)
   at System.ComponentModel.BackgroundWorker.AsyncOperationCompleted(Object arg)
   at System.Windows.Threading.ExceptionWrapper.InternalRealCall(Delegate callback, Object args, Int32 numArgs)
   at MS.Internal.Threading.ExceptionFilterHelper.TryCatchWhen(Object source, Delegate method, Object args, Int32 numArgs, Delegate catchHandler)
Betekent dit dat hij echt defect is?
Overigens voor mij de eerste keer dat ik deze in gebruik neem, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: ABB EIB KNX UK/S 32.1 Universal-Konzentrator 32fach (DEFECT?)

Bericht door egfdevos »

Weet je zeker dat je de applicatie voor de UK/S 32.1 gebruikt en niet de UK/S 32.2?

Referentiespanning op positie 4 wel aangesloten?
Gebruik je wel een goede DC bron?
Afbeelding
Edwin
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: ABB EIB KNX UK/S 32.1 Universal-Konzentrator 32fach (DEFECT?)

Bericht door Dré »

Dank je voor je reactie Edwin,

Dat bestand wat je er bij gevoegd had had ik inderdaad ook gebruikt ja, had daarna ook even de 32.2 versie gebruikt maar dan krijg ik ook meteen een foutmelding dat het niet de juiste is, bij het downloaden.
Ook heb ik 24v DC op de klemmen +/- (positie 4) aangesloten.
ik heb 2 verschillende bronnen gebruikt, eerst een 12v DC en daarna een 24v DC.

een printscreen van de instellingen
Afbeelding

De adressen waar die naar toe verwijst was meer voor test, dus kijk niet naar de benamingen.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: ABB EIB KNX UK/S 32.1 Universal-Konzentrator 32fach (DEFECT?)

Bericht door egfdevos »

Ik heb geen idee wat er mis mee kan zijn voor de rest.

Ook al een keer ge unload helemaal?
Edwin
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: ABB EIB KNX UK/S 32.1 Universal-Konzentrator 32fach (DEFECT?)

Bericht door Dré »

Dat is jammer, al denk ik eigenlijk dat hij gewoon defect is, maar had gehoopt dat iemand mij misschien de juiste tip kon geven.
Toch bedankt
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: ABB EIB KNX UK/S 32.1 Universal-Konzentrator 32fach (DEFECT?)

Bericht door 747driver »

Heb je 'm op eBay gekocht?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: ABB EIB KNX UK/S 32.1 Universal-Konzentrator 32fach (DEFECT?)

Bericht door Dré »

ja dat heb ik inderdaad, heb er wel al contact over gehad en kan mn geld terug krijgen en hem terug sturen.
Ik had bij dezelfde ook 3 andere dingen gekocht en die werken gelukkig wel.

Maar jij hebt slechte ervaringen ? ;)
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: ABB EIB KNX UK/S 32.1 Universal-Konzentrator 32fach (DEFECT?)

Bericht door 747driver »

1 keer is er niet geleverd, heb er al heel wat op gekocht.
Probeer wel altijd met Paypal te betalen, loop je het minste risico.
Die ene keer heb ik m'n geld wel terug gekregen.
Moet je wel binnen een bepaalde termijn een dispuut openen.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: ABB EIB KNX UK/S 32.1 Universal-Konzentrator 32fach (GEZOCHT)

Bericht door Dré »

Ik heb deze module toen der tijd terug gestuurd en mn geld terug gekregen.
Maar nu ben ik eigenlijk weer opzoek naar zn zelfde module, hoeft niet van ABB te zijn, maar is er iemand die een alternatief heeft of dezelfde en waar ik die kan vinden, want deze kan ik nergens vinden om aan te schaffen.

De bedoeling is om 12v DC uitgangen in te koppelen op ene ingangsmodule van KNX en dat zn 24 stuks de spanning komt uit de uitgangsmodule van de inbraak centrale.

Ik heb gratis een ander type gehad, maar dat is er een die zelf een common heeft, die je naar de schakelaars brengt en van daar uit weer terug naar de module gaat, en daar heb ik niks aan.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: ABB EIB KNX UK/S 32.1 Universal-Konzentrator 32fach (DEFECT?)

Bericht door egfdevos »

Siemens N 263E11
16-voudig
Siemens N 263E01
8-voudig

Anders zou ik niks weten zonder een common.
Edwin
Plaats reactie