Keuze EIB/KNX schakelaars

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
maarten
Berichten: 3
Lid geworden op: do 06 jan 2011, 12:25

Keuze EIB/KNX schakelaars

Bericht door maarten »

Hallo,

Al een tijdje aan het orienteren over hoe EIB-KNX toe te passen in mijn woning, daarbij komt ook het op een rijtje zetten van alle kosten die daar bij horen.
Nu wil ik eigenlijk per kamer een 4-voudige eib schakelaar om de diverse zaken te kunnen bedienen.
Afbeelding
Dergelijke schakelaars vind ik erg functioneel, er is een optische signalering en het is mogelijk om op een kaartje de functie van elke toets te printen.

Daarnaast zou ik in elke kamer ook wel een EIB thermostaat willen om de temperatuur te kunnen regelen, maar wel op een manier dat dit te integreren valt met de loxone miniserver.
Met andere woorden de miniserver leest de gewenste temperatuur uit van de thermostaat, waarbij het dan andersom ook mogelijk moet zijn om centraal, danwel via een webinterface de temperaturen aan te passen.

Is een dergelijke oplossing mogelijk?
Daarnaast zou het erg handig zijn als een busaankoppelaar geintegreerd is.

Ben erg benieuwd naar wat reacties,

Maarten
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: Keuze EIB/KNX schakelaars

Bericht door Wijnand »

Als ik zo de website bekijk, kan jou w miniserver alle knx-signalen aan. En elke thermostaat kan je op afstand de gewenste temperatuur aanpassen. Dus volgens mij kan je er zo een kiezen.
maarten
Berichten: 3
Lid geworden op: do 06 jan 2011, 12:25

Re: Keuze EIB/KNX schakelaars

Bericht door maarten »

Dank je!

Zijn er nog bepaalde tastsensoren met thermostaat welke prijstechnisch erg interessant zijn?

Maarten
luwidgiani
Berichten: 14
Lid geworden op: za 08 jan 2011, 19:58

Re: Keuze EIB/KNX schakelaars

Bericht door luwidgiani »

ik ga dit proberen te realiseren met een roomcontroller.( gira tastsensor 2 plus)
maar ben er niet zeker van dit dit mogelijk is dat ben ik nu aan het uitzoeken
maarten
Berichten: 3
Lid geworden op: do 06 jan 2011, 12:25

Re: Keuze EIB/KNX schakelaars

Bericht door maarten »

luwidgiani schreef:ik ga dit proberen te realiseren met een roomcontroller.( gira tastsensor 2 plus)
maar ben er niet zeker van dit dit mogelijk is dat ben ik nu aan het uitzoeken
Dat was ook mijn idee.
Maar als je kijkt naar de prijzen van dit materiaal.... vergeet niet dat er ook nog weer een busaankoppelaar nodig is.

Zelf zit ik de te denken aan de Zennio Z38 of ZAS

Zie voor de Z38:
http://www.zennio.com/en/productos/pant ... zennio-z38

Zie voor de ZAS:
http://www.zennio.com/productos/controlador-estancias

Ter indicatie, de Z38 zit op zo'n € 200,- dat is inclusief een geintegreerde busaankoppelaar.

Daarnaast heeft de Z38 nog een aantal ingangskanalen, bijvoorbeeld voor rookmelders of andere "slimme" dingen.

Ben nog wel op zoek naar een paar "simpele" een of twee knops EIB schakelsensoren met led indidatie welke gunstig geprijst zijn.


Maarten
luwidgiani
Berichten: 14
Lid geworden op: za 08 jan 2011, 19:58

Re: Keuze EIB/KNX schakelaars

Bericht door luwidgiani »

damn die van u zien er wel veel beter uit :D
meer opties en meer om te schakelen vanop 1 punt.

ik dacht deze te nemen maar precies toch niet meer nu ik de uwe zie
http://www.gira.com/nl_BE/produkte/tast ... l?vid=1244

laat maar iets weten welke jij genomen hebt en of ze goed zijn :p
wip
Berichten: 27
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 15:34

Re: Zennio Z38

Bericht door wip »

Beste,

ik ben nieuw in de knx wereld.
Ik ben gestoten op de zennio Z38 touchscreens deze lijken mij interessant.
Waar ik zekerheid over wil hebben is dat je de verschillende pagina's kan maken zoals je zelf wil.
bv. hoofdpagina, 6 lampen groepen kan sturen
pagina 2 lampengroepen in andere ruimten
pagina 3 verwarming, gordijnen, alles uit, ....


Zo kan bijvoorbeeld aan de voordeur en slaapkamer een knop geprogrammeerd worden voor alles uit
koen_db
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 23 apr 2012, 21:45

Re: Keuze EIB/KNX schakelaars

Bericht door koen_db »

wip schreef: ...
Waar ik zekerheid over wil hebben is dat je de verschillende pagina's kan maken zoals je zelf wil.
...
De eerste 2 pagina's (met elk 6 items) zijn vrij instelbaar, daarnaast heb je nog scenes en alarmen (en waarschijnlijk nog dingen, maar die gebruik ik niet).
Maar ik zou zeggen: open ETS en laadt het product eens in, dan zie je wat mogelijk is...
Plaats reactie