Foutmeldingen gira homeserver

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Dré »

Mag ik vragen of je bij tabblad 'Data' (foto 2, rechts onderaan). ook het nodige hebt ingevuld?
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Capaburro »

Als je het tabblad data bedoelt dat naast het FTP tabblad staat in het venstertje "archives", dat is inderdaad ook opgevuld.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Dré »

Laat je die gegevens toevallig ook weergeven?
Ik bedoel dan is het zeker dat dat archief gevuld wordt en dan, zou het raar zijn als hij die gegevens niet kan vinden. Al is het nu al vreemd dat het niet gevonden kan worden.
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Capaburro »

Dat zijn tellerstanden die hij wegschrijft. Ik ga ervan uit dat dat wel gebeurt inderdaad.
Maar ik had al gevraagd aan mijn electricien waar ik kan zien welke bestanden er staan, maar dat kon hij mij niet uitleggen.

Kan ik dit ergens bekijken of er wel bestanden staan te wachten?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Dré »

Zo ver ik weet kun je niet de bestanden zien. Wel zou je het via de quadclient moeten laten weergeven via een lijn diagram.
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Capaburro »

Ik heb de programmatie aangepast zodat hij de html versie van de debugpage via FTP op die locatie zou zetten (dit werkte al via automatische backup) en die komt nu ook niet door. Volgens mij is er iets verkeerd met die logica waardoor die gewoon niet tot op het einde geraakt.
Iemand een idee wat er mis kan zijn?
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Capaburro »

De FTP werkt nu. Waar lag het aan? In de FTP definitie op de homeserver had ik het volgende formaat gebruikt voor het adres <IPadres>:<port>
Ik gebruikte op mijn nas niet de default poort maar een andere poort.
Dit werkt als je het retentive memory wil wegschrijven omdat je daar een apart invoerveld hebt voor de poort, op de FTP server definitie heb je niet een apart veld voor de poort dus wil hij dat blijkbaar ook niet aanvaarden. Hier moet je dus gewoon het ipadres instellen zonder vermelding van poort en dan werkt het.

Vind het wel erg vreemd dat dat niet zou werken met een andere poort. Kan iemand dit bevestigen?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Dré »

Ik heb me er nooit mee bezig gehouden maar als je in Expert, bij Project, onder het kopje Netwerk\FTP achter het IP adres :80 (of welke poort je dan ook wilt gebruiken zet, werkt het dan ook niet?
Ik krijg geen foutmelding als ik dit doe, als hij het project gaat controleren (echt getest met verzenden van een pakketje heb ik niet geprobeerd).
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: Foutmeldingen gira homeserver

Bericht door Capaburro »

Nee bij mij gaf hij bij de check ook geen foutmelding als ik die andere poort gebruikte, maar het werkte gewoon niet.
Nu heb ik mijn NAS ftp op de standaard poort gezet en werkt de FTP wel.
In het project heb ik nu de poort er gewoon achtergezet en krijg ik weer dezelfde fout als toen met die andere poort, zonder vermelding van de poort werkt het dan weer wel.

Mijn conclusie is dus dat je bij de definitie van de FTP in de project master data geen poort mag toevoegen, zelfs niet de default poort.
Plaats reactie