Van Domati naar KNX

Algemene vragen en opmerkingen betreffende een EIB-KNX installatie.
wimpie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 12 mar 2009, 20:51

Re: Van Domati naar KNX

Bericht door wimpie »

Besten,

Ik heb reeds een Domati systeem vervangen nar KNX.
Er was een relaiskaart stuk...

Maar voor de geïnteresseerden heb ik hetvolgende:
1x master Expert
6x relais kaart 16voudig
1x relais kaart 8voudig
1x dimmodule 4voudig 500w
10x ingansmodule 8voudig
6x bus drukknop module 6voudig

Bij interesse, graag een bericht...
Prijs kunnen we altijd overeenkomen!

Groetjes,
kris2
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 21:59

Re: Van Domati naar KNX

Bericht door kris2 »

@Wimpie
Beste,

Ik ben geïnteresseerd in overname van relaiskaarten en ingangsmodule, ...
Wat heb je nog beschikbaar?
Hoe kan ik jou contacteren om verder af te spreken.
mvg,
Kris
HermanC
Berichten: 1
Lid geworden op: do 11 apr 2019, 17:19

Re: Van Domati naar KNX

Bericht door HermanC »

Hallo,

Ik heb mijn Domati Home Junior Module ondertussen vervangen door een TeleTask systeem (MicroS+). Een quasi 1-op-1 vervanging, dus vrij eenvouding. Mijn Home junior module werkte nog steeds, en ik had ook de laatste versie van de software, waardoor ik nog steeds aanpassingen kon doen. Het voordeel van de nieuwe Teletask installatie is dat de nieuwere snufjes worden gesupporteerd (besturen over wifi met smartphone en iPad), dat dit een actief systeem is (allerlei mogelijke uitbreidingen) en -allerbelangrijkste- er ondersteuning is.

Mijn Home Junior Module is dus beschikbaar voor overname indien er interesse is.. evenals 4 Ticino N4703 bedieningspanelen (6 knoppen, 6 ledjes, IR ontvanger, ..). Software (Home_online_v086) is ook beschikbaar, alsook een usb naar serial convertor kabeltje (+SW) om aan een 'moderne' PC te koppelen.

mvg,
HermanC
Gizmo
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 17 apr 2019, 00:08

Re: Van Domati naar KNX

Bericht door Gizmo »

@HermanC

Ik ben geïnteresseerd in jouw Domati materiaal.
Kan je me contacteren?

Mvg
Olivier
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 17 apr 2019, 09:53

Re: Van Domati naar KNX

Bericht door Olivier »

aan HermanC

hallo,

ik ben geïnteresseerd in je Domati apparatuur.
Hoe kan ik je kontakteren ?

mvg
Olivier
ThomasI
Berichten: 2
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 11:24

Re: Van Domati naar KNX

Bericht door ThomasI »

Beste Allen,

Ik was dit forum helemaal uit het oog verloren.

Voor alle geïnteresseerden, ik heb nog altijd al mijn oud domati materiaal. Indien nog interesse plaats gewoon bericht. Ik zal de komende weken dit forum opnieuw regelmatig bekijken.

mvg,

Thomas
roeland
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 17:00

Re: Van Domati naar KNX

Bericht door roeland »

Dag,

Ik heb een Home Junior en die heeft er nagenoeg 20 jaar op zitten zonder enig probleem. Wij verbouwen momenteel en enkele aanpassingen dringen zich op in ons huis. Ik was onaangenaam verrast dat ik geen software van Domati online kon vinden en dat Domati in faling zou zijn gegaan.
Ik vond terug dat je software op win95 draait wat uiteraard uit de jaren stilletjes is en vroeg me nu af hoe ik met een win10 via usb zou kunnen connecteren...

Kan iemand me informeren welke stappen te zetten om terug te connecteren met mijn Domati CPU?

Alvast bedankt,

Roeland Sanctorum
0495/241023
koenbelgium
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 16 nov 2015, 17:19

Re: Van Domati naar KNX

Bericht door koenbelgium »

Dag Roeland,

weet niet of je al antwoord hebt ontvangen op je vraag. Zelf heb ik recent ook een upgrade gedaan van Windows95 naar Windows10.
Dit is de oplossing:
  • ik heb gelukkig nog de 'installatiedisks' van Domati
    • de SW van Domati kan je installeren op Windows10 maar enkel maar op de 32-bit versie niet de 64-bit.
    • daarnaast moet je opletten met USB-RS232 devices want ik had een paar oude versies liggen die niet werken onder Windows10.
      Gelukkig had ik nog een PCI kaart met RS232 4 poorten die wel werkt op Windows10
    mvg,
    Koen
Bart71
Berichten: 1
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 18:37

Re: Van Domati naar KNX

Bericht door Bart71 »

Beste,

Wie kan me in contact brengen met iemand die terug connectie kan maken met mijn donatie home junior module. Of wie kan me een goed alternatief of ombouw van mijn installatie aanbieden?

mvg Bart
RikK
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 19 jan 2022, 12:26

Re: Van Domati naar KNX

Bericht door RikK »

Hello,

mijn Domati installatie loopt ook al even mee (nog steeds zeer tevreden), maar gisteren heeft 1 van de relaismodules (HXRM16) de geest gegeven...
Is er iemand in deze groep die me aan een vervangmodule "HXRM16 Relaismodule 16 kanalen" zou kunnen helpen?

Bedankt,
Rik
Plaats reactie