woonsimulatie met gira homeserver

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
petero
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 19:30

woonsimulatie met gira homeserver

Bericht door petero »

Hallo, Ik probeer de woonsimulatie aan de gang te krijgen in combinatie met de quadclient. Wat heb ik gedaan?
Bij communicatie objecten 2 interne groepsadressen aangemaakt, woonsimulatie en woonsimulatie hoeveelheid, dan bij occupied home simulation een nieuwe entry gemaak, max acties 6000 periode op 7 dagen.
Aan de knop control het groepsadres woonsimualtie gehangen, 1 bit - init value 0 - min value 0 - max value 1 - stepsize 1,
bij de knop woonsimulatie hoeveelheid het groeps adres woonsimulatie hoeveelheid 16bit eis10 - init value 0 - min value 0 - max value 10000 - stepsize 1.
Nu heb ik in de Quad Client een knop aangemaakt toggle met status, deze hangt aan het interne groepsadres woonsimulatie en een knop (set value) aantal records deze hangt aan het groepsadres woonsimulatie hoeveelheid, ik kan hier alleen temperatuur of procent ingeven, ik heb hier temperatuur gedaan maar dat klop in ieder geval niet, ik hoef deze waarde niet echt te zien misschien dat ik hem een keertje uitlees voor controle.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en kunnen be-amen of dit zo gaat werken, zou er een oplossing zijn om het aantal acties te laten zien in de quad client.

Peter
Plaats reactie