Software uitlezen domotica ?
Software uitlezen domotica ?
Bestaat er geen software (iets zoals ETS) die je hele domotica systeem gaat uitlezen ?
Dit zodat je altijd de meest actuele gegevens hebt van je componenten. Dit lijk me toch wel te doen.
Dit zodat je altijd de meest actuele gegevens hebt van je componenten. Dit lijk me toch wel te doen.
Re: Software uitlezen domotica ?
Wil niet vervelend overkomen, maar deze vraag had je al een soort van gesteld. Je moet kijken of je aan EIB-doctor kan komen. Daarmee zou zo iets moeten kunnen, maar ik heb het nooit getest en geloof er ook niet zo in, maar je weet maar nooit.
-
Jahoor, dat bestaat:
http://www.it-gmbh.de/en/products/recon ... /index.htm
http://www.it-gmbh.de/en/products/recon ... /index.htm
is dat gratis of voor een bepaalde periode
Ik denk niet dat hij gratis is .. ik krijg zelfs sterk de indruk dat in dit wereldje niets gratis te krijgen is. 

Je krijgt alleen maar gratis advies hiero, dus dat is niet zo slecht, toch?
dat is super, en ik weet ervan mee te praten
Daar ben ik al heel blij mee !!Wijnand schreef:Je krijgt alleen maar gratis advies hiero, dus dat is niet zo slecht, toch?
Maar toch zou het beter zijn moest er meer docu te vinden zijn over de programmatie kant van de hardware.
Bij ieder hardware stuk zou een functionele beschrijving moeten zitten van de parameters die kan programmeren.
Die documentatie is er meestal wel maar jammer genoeg niet in het Engels, laat staan in het Nederlands.
Er zijn fabrikanten die hier echt hun laars aan lappen (vb GIRA). En als het al vertaald is, lijkt het wel gewoon door google translate gedaan te zijn.
Er zijn fabrikanten die hier echt hun laars aan lappen (vb GIRA). En als het al vertaald is, lijkt het wel gewoon door google translate gedaan te zijn.