Schakelactoren
Schakelactoren
Ik ben op zoek naar schakelactoren (16a c load) met bistabiele relais en handbediening zonder bus spanning. Ik had gedacht aan Theben mix2. Maar ik kom er niet meteen uit welke versies nu precies bistabiele relais hebben. Iemand ervaring hiermee?
Re: Schakelactoren
Zo ver ik weet zijn ze van Theben alle zo, wanneer ik programmeer vallen de contacten in ieder geval niet af en volgens mij kun je ook verder nog wel instellen wat ze moeten doen bij bus en spanningsuitval, maar daar voor zal ik van de week wel even de programmering er bij pakken, al zou je dat zelf ook wel kunnen opzoeken, door de documentatie er bij te pakken of door het programma in te laden in ETS.
Denk dat het moeilijker is er een te vinden die niet bi stabiel is.
Handbediening zonder bus-spanning is even zoeken. Zo even uit het hoofd weet ik het zeker voor sommige modellen van:
Abb
Schneider
Handbediening zonder bus-spanning is even zoeken. Zo even uit het hoofd weet ik het zeker voor sommige modellen van:
Abb
Schneider
Edwin
Even voor je nagekeken, Ik heb de Theben RMG8S deze valt uit bij spanningsuitval ook is dan de bediening niet meer mogelijk, wat aan was zal dan ook uit gaan.
Wel blijft bij bus uit val de handbediening mogelijk en de uitgangen die voor heen aan waren blijven aan.
Zelf heb ik ook een JUNG 2316.16REGHE, deze valt af bij programmeren van de bus (bus uitval) erg vervelend als daar dan ook de pc op zit waarmee ik programmeer (eerste keer ging dat dus fout). Nu zit er alleen de monitor van de pc nog op.
ik heb er ook een van ABB deze valt nooit uit volgens mij, ook niet bij spanning of bus uit val type: SA/S2.16.1 Switch Actuator,2-fold,16A.
Wel blijft bij bus uit val de handbediening mogelijk en de uitgangen die voor heen aan waren blijven aan.
Zelf heb ik ook een JUNG 2316.16REGHE, deze valt af bij programmeren van de bus (bus uitval) erg vervelend als daar dan ook de pc op zit waarmee ik programmeer (eerste keer ging dat dus fout). Nu zit er alleen de monitor van de pc nog op.
ik heb er ook een van ABB deze valt nooit uit volgens mij, ook niet bij spanning of bus uit val type: SA/S2.16.1 Switch Actuator,2-fold,16A.
Een simpele manier om te zien of je hem kunt bedienen zonder bus-spanning is de aanwezigheid van een schakelaar in tegenstelling tot een drukknop.
Edwin
De toestanden bij spanning en/of bus uitval en terugkomst zijn zowel bij ABB en JUNG in te stellen.Dré schreef:Even voor je nagekeken, Ik heb de Theben RMG8S deze valt uit bij spanningsuitval ook is dan de bediening niet meer mogelijk, wat aan was zal dan ook uit gaan.

Edwin
Dat klopt en dat heb ik ook geprogrammeerd want bijvoorbeeld mijn tv gaat open na ETS programmering en uitval bus spanning en de rest gaat wel terug aan.
Maar wat ik bedoelde was tijdens het programmeren, dan vallen alle contacten af.
Maar wat ik bedoelde was tijdens het programmeren, dan vallen alle contacten af.
Ben ik bij andere merken nog niet tegengekomen.
Dat zou een goed verbeterpuntje zijn van Jung.
Dat zou een goed verbeterpuntje zijn van Jung.
Edwin
Ja inderdaad, helemaal mee eens. Ik heb ook een ander type voor de C-last en die valt niet uit bij programmering wel is het daar zo dat er van die wip schakelaars aan de voorzijde zitten zoals vaak ook bij ABB is.