Schakelen tussen lijnen
Schakelen tussen lijnen
Goedendag,
Ik ben redelijk nieuw met het KNX systeeem, en heb misschien een hele simpele vraag.
Ik wil graag een aanpassing maken in een bestaand KNX systeem welke bestaat uit 3 lijnen.
De oude programmering hebben we niet, dus heb ik met ETS(4, volledige licentie). De 3 lijnen uitgelezen en zo alle componenten kunnen vinden.
Alle componenten heb ik vervolgens toegevoegd door het juiste component te downloaden.
Het simpele sturen van groepen is geen probleem, zolang deze in dezelfde lijn geconfigureerd is.
Maar wanneer ik bijvoorbeeld groep 4/0/2 wil sturen, welke alleen door een actor wordt gestuurd die in lijn 1.3 zit,
Hoe kan ik deze dan sturen met een component in lijn 1.1?
Wel zitten er lijnkoppelaars tussen (alles is van Gira)? moet ik hier soms wat instellen.
Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is?
Onderstaande afbeelding laat zien hoe ik het binnen ETS (en volgens mij fysiek ook) opgebouwd is.
[img]knx%20busstructuur.png[/img]
Hopelijk kunnen jullie mij een stukje in de juiste richting helpen?
Alvast bedankt,
Michiel.
Ik ben redelijk nieuw met het KNX systeeem, en heb misschien een hele simpele vraag.
Ik wil graag een aanpassing maken in een bestaand KNX systeem welke bestaat uit 3 lijnen.
De oude programmering hebben we niet, dus heb ik met ETS(4, volledige licentie). De 3 lijnen uitgelezen en zo alle componenten kunnen vinden.
Alle componenten heb ik vervolgens toegevoegd door het juiste component te downloaden.
Het simpele sturen van groepen is geen probleem, zolang deze in dezelfde lijn geconfigureerd is.
Maar wanneer ik bijvoorbeeld groep 4/0/2 wil sturen, welke alleen door een actor wordt gestuurd die in lijn 1.3 zit,
Hoe kan ik deze dan sturen met een component in lijn 1.1?
Wel zitten er lijnkoppelaars tussen (alles is van Gira)? moet ik hier soms wat instellen.
Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is?
Onderstaande afbeelding laat zien hoe ik het binnen ETS (en volgens mij fysiek ook) opgebouwd is.