Vochtigheidsensor op Zennio TMD

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
nickv

Vochtigheidsensor op Zennio TMD

Bericht door nickv »

De Zennio TMD Square heeft een aantal bijkomende ingangen beschikbaar, waaronder een ingang voor het aansluiten van een temperatuur sensor die je dan in ETS kan programmeren, zie http://zennio.com/download/module_temp_probe_en_v0.1.

Ik vraag me af of deze ingang en de bijhorende ETS functionaliteit kan worden 'misbruikt' om hier een vochtigheid sensor op aan te sluiten? Ik ken zelf niet zoveel van elektronica, maar ik vermoed dat als de vochtigheid sensor een gelijkaardig signaal op de ingang zet dat dit wel zou moeten lukken (mogelijks mits wat extra elektronische schakelingen toe te voegen aan de vochtigheid sensor). De vraag is dan, hoe weet ik wat de Zennio op deze ingang verwacht? Dit wordt denk ik nergens gedocumenteerd?

Iemand die me op weg kan helpen? :)
egfdevos

Re: Vochtigheidsensor op Zennio TMD

Bericht door egfdevos »

:idea: Dan moet je al een hygrostaat sensor vinden met hetzelfde weerstandsbereik als de temp sensor die hij vervangt.

Kijk naar de specs van de temp sensor van Zennio.

Waar/waarvoor wil je hem toepassen?
Edwin
nickv

Re: Vochtigheidsensor op Zennio TMD

Bericht door nickv »

Dag vos, bedankt alvast :)

De volgens Zennio compatibele temperatuursensoren (http://zennio.com/download/datasheet_te ... e_probe_en" onclick="window.open(this.href);return false;) hebben als ik het goed heb een weerstand van 6.8kOhm bij 25°.

Ik wil deze toepassen in de badkamer op het gelijklvoers (klein douchekot) en de verdieping (grotere ruimte) om de ventilatie hoger te schakelen wanneer er een bad / douche genomen wordt.

Ik heb in deze ruimten twee inbouwdozen naast elkaar voorzien... 1 voor een schakelaar, 1 voor een vochtsensor. Als schakelaar wordt dit een Zennio TMD Square. Het feit dat deze schakelaar kaderloos is zorgt ervoor dat ik in het aangrenzend potje moeilijk een kant-en-klare vochtsensor (altijd met kader...) kan inbouwen en het geheel tegelijk ook nog een beetje degelijk laten ogen. Aangezien de Zennio ingangen heeft voor externe sensoren dacht ik een bijpassend afdekplaatje te maken voor de tweede doos met daarachter een externe vochtsensor.
Plaats reactie