Momenteel ben ik van plan volgend materiaal aan te kopen:
- MDT AKS-2016.03 20-fold actuator: 2 exemplaren. Mogelijk ga ik in plaats daarvan voor 8-voudige of 12-voudige om de impact van een defect te verminderen.
- MDT BE-08000.01 8-fold binary input: 1 exemplaar, voor de belknop en raamcontacten.
- MDT JAL-0410.02 4-fold 230V shutter actuator: 1 exemplaar, om screens aan te sturen (zal mogelijk de 24V-versie worden, ik weet nog niet welke motoren aanwezig zijn in de screens.
- MDT BE-TA5502.01 2-fold push button: 18 exemplaren.
- MDT BE-TA5504.01 4-fold push button: 1 exemplaar.
- MDT BE-TA5506.01 6-fold push button: 1 exemplaar.
- MDT BE-GT2TW.01 'fancy button/miniscreen'
: 1 exemplaar
- MDT SCN-BWM55.01 bewegingsmelder: 2 exemplaren
- MDT SCN-P360D1.01 aanwezigheidsmelder kort bereik: 2 exemplaren
- MDT SCN-P360D4.01 groot bereik om in een onderdoorgang te plaatsen: 1 exemplaar
- MDT SCN-WS3HW.01 weerstation
- MDT SCN-RS1R.01 regensensor
- EIBMARKT SV-2/DR1 640 mA power supply met choke
- MDT SCN-IP000.02 IP interface
Enkele vragen:
- Zouden jullie bepaalde boeken of cursussen aanraden? Ik ga dit weekend alvast de ETS eCampus training volgen en heb al eens een basiscursus van 1 avond gevolgd over het opzetten van een KNX-installatie.
- Met de AKS-2016.03 wil ik ook een aantal stopcontacten schakelen. Plaats ik best een relais voor de KNX-module?
- Regel ik best bijkomende bescherming voor de onderdelen van de installatie die zich buiten bevinden, zoals het weerstation? Ik heb al wat zaken gevonden over Dehn, maar veel info over welke onderdelen ik precies nodig heb of hoe ik die bekabel, vind ik niet meteen. Tips?
- Ik heb al veel informatie gelezen over LEDs dimmen, wat precies op heel veel manieren mogelijk is. PWM-dimmen van 12V/24V LEDs lijkt me een goede aanpak, en ik overweeg hiervoor MDT AKD-0424R.01 te gebruiken. Heeft iemand ervaring met deze module en manier van dimmen?
- We zullen dakramen van Velux hebben in onze woning. Ik zou deze graag met een gewoon 24V-signaal aansturen, maar (zoals iedereen hier waarschijnlijk wel al weet) Velux werkt met een draadloos systeem. Wat raden jullie hiervoor aan? Ik heb al gezien dat er bedrijven zijn die speciale modules maken om toch een 24V-signaal te gebruiken, zoals de VNX-C module. Heeft iemand hiermee ervaring?
- Ik ben zelf software-ingenieur, dus maak me niet zoveel zorgen over het programmeren met ETS, maar het bekabelen van de kast lijkt me wel een uitdaging. Is hier een standaard/aanbevolen aanpak voor? Zijn er ook bepaalde types kasten die meer of minder geschikt zijn voor een KNX-opstelling?