Ik gebruik al geruime tijd een Siemens IP interface "5WG1 148-1AB22". Tot nu toe heb ik enkel de interface aan de bus gehangen, en kreeg die automatisch het adres 1.1.8 als lokale interface. Het IP adres werd via DHCP toegekend.
Door het gebruik van een nieuwe router wijzigt echter het IP adres van die interface geregeld. Omdat dit niet handig is, zou ik de Siemens interface liever een vast IP adres toekennen.
Ik heb de ETS-drivers geïmporteerd en een nieuwe bus-deelnemer toegekend. ETS geeft automatisch het adres 1.1.8 aan de nieuwe busdeelnemer.
Vervolgens verander ik de parameters naar een vast IP adres.
Tenslotte wil ik de applicatie programmeren. Ik maak verbinding met de bus (via 1.1.8 interface), maar als ik dan op programmeren klik, dan zegt ETS "Het individueel adres is reeds aan de lokale interface toegekend".
Wat doe ik verkeerd?
Mvg
Ivan
IP interface programmeren
-
Re: IP interface programmeren
Ik denk dus dat je ETS aansluit net via die IP-interface?
Een applicatieprogramma downloaden in een IP-interface via z'n eigen point-to-point IP verbinding kan momenteel nog niet.
Dat moet je doen via KNXnet/IP Routing, of via TP, bvb. met een RS232- of USB-interface.
ETS denkt dat je 1.1.8 wilt gaan programmeren ergens op de bus en zegt terecht dat dat niet kan omdat dat een conflict zou veroorzaken net met de locale interface.
Een applicatieprogramma downloaden in een IP-interface via z'n eigen point-to-point IP verbinding kan momenteel nog niet.
Dat moet je doen via KNXnet/IP Routing, of via TP, bvb. met een RS232- of USB-interface.
ETS denkt dat je 1.1.8 wilt gaan programmeren ergens op de bus en zegt terecht dat dat niet kan omdat dat een conflict zou veroorzaken net met de locale interface.