Ben de hele avond al bezig met wat me gisteren in een paar minuten lukte...
Heb een schakelaar met 6 vlakken waarvan 1 en 2 als Scene extension zijn ingesteld.
De andere 4 zijn 2 paar AAN-UIT buttons (3-4 en 5-6).
Verder heb ik een schakelaktor waarvan ik 2 uitgangen wil schakelen.
Heb een groepadres met daarin Scene output 1 en de 2 uitgangen en ook een groepadres met Scene output 1 en de 2 uitgangen.
Nog een groepadres met het ene AAN-UIT button paar + uitgang 2 en een groepadres met het andere AAN-UIT button paar + uitgang 2.
De bedoeling is dat wanneer de Scene 1 button 5 sec wordt ingedrukt deze de waarde van de 2 uitgangen intern opslaat.
Hetzelfde voor Scene 2.
Dit kreeg ik gisteren wel voor elkaar maar vandaag dus niet meer!
Kan me herinneren dat het 5 sec indrukken van de Scene button een Read opdracht produceerde waarop de 2 uitgangen hun status doorgaven.
Wat doe ik verkeerd???
Scene
Re: Scene
Heb er vannacht wellicht over gedroomd want bij het wakker worden ontdekte ik de enorme denkfout welke er was gemaakt.
De "scene output" objecten had ik beschouwd als scenes ipv de uitgangen van de scenes.
Had daarom ten onrechte de schakelaktor Output objecten naar de scene output objecten gesleept.
Moest nog wel even de Read Flags van de schakelaktor Output objecten setten zodat voor het opslaan van een scene deze kunnen worden uitgelezen.
De "scene output" objecten had ik beschouwd als scenes ipv de uitgangen van de scenes.
Had daarom ten onrechte de schakelaktor Output objecten naar de scene output objecten gesleept.
Moest nog wel even de Read Flags van de schakelaktor Output objecten setten zodat voor het opslaan van een scene deze kunnen worden uitgelezen.