Beste mede-KNX'ers,
Iedere integrator heeft zijn eigen voorkeur voor het indelen van groepsadressen. Die vrijheid is mooi, maar het handmatig opzetten van die structuur in ETS is vaak een tijdrovende en foutgevoelige klus. Ik was het zelf zat om steeds opnieuw het wiel uit te vinden zonder dat er een duidelijke, snelle standaard voorhanden was.
Daarom heb ik een tool ontwikkeld die niet jouw methode vervangt, maar je proces versnelt en professionaliseert.
De 6 focuspunten van de tool:
1. Absolute Structuur: Geen wildgroei aan adressen meer. De tool dwingt een consistente logica af die je zelf bepaalt, zodat elk project voorspelbaar wordt.
2. Snelheid in ETS: Bespaar tijd op het aanmaken van je groepsadressen.
3. Documentatie voor de Installateur: Met één druk op de knop genereer je een volledige PDF-uitdraai. De installateur op de bouw weet precies wat hij moet doen, zonder dat jij constant gebeld wordt.
4. QR-Stickers voor Verdeelkasten: Maak het tastbaar. De tool genereert QR-stickers voor in de kast. Scan de sticker en krijg direct toegang tot de relevante aansluitingen van die verdeler.
5. Snellere Commissioning: Omdat de fysieke adressen en kanalen standaard worden toegevoegd in het mededeling venster kan je makkelijk filteren in ets6, Tevens kan je de opbouw van de groepsadres namen aanpassen waardoor import's in visualisaties ook minder tijd in beslag nemen.
6. Directe Diagnose: Probleem in de busmonitor? Door de strakke structuur zie je in één oogopslag wat er gebeurt. Geen zoekplaatjes meer tijdens servicebezoeken.
Van integrator, voor integrator.
Ik heb dit gebouwd om diverse frustraties weg te nemen. Of je nu kleine woningen doet of grote utiliteit: de winst zit in de workflow.
Benieuwd hoe de PDF-exports of de QR-functionaliteit eruitzien?
Je kan de tool bekijken en gratis testen op https://www.archie-automation.com