Allen,
Ik zou mijn buitenverlichting willen laten knipperen wanneer mijn alarm af gaat.
In mijn schakelactors zit er geen preset in om lampen te laten knipperen.
Moet dus iets in elkaar steken met logische poorten (timer, gate, or, and, etc).
Iemand een kant en klare oplossing?
thx
knipperlicht
Re: knipperlicht
Aangezien het om een alarm gaat deze cyclische laten zenden. (bv om de 2sec.)
Schakelactor de trappenhuis functie gebruiken (bv 1 sec.)
Kijk er wel even naar of je buitenverlichting knipperen wel zo leuk vind.
Edwin
geen mogelijkheid om cyclisch te laten zendenegfdevos schreef:Aangezien het om een alarm gaat deze cyclische laten zenden. (bv om de 2sec.)

Zou denken aan een AND poort waarbij de ene ingang een "alarm active" is en de andere een 1.
De uitgang is een commando met daarin een variabele welke de waarde aanneemt van het switch object van de verlichting en een commando toggle-enable = 1
De geïnverteerde uitgang met de commando's verlichting switch object = die variabele en toggle-enable = 0
Nog een AND poort met op de ingangen toggle-enable en de seconden van een tijdmodule en op de uitgang het commmando toggle verlichting switch object.
Weet alleen niet wat er met je verlichting gebeurt wanneer de HS wordt opgestart mbt de recalculation van de hier gebruikte modules...
De uitgang is een commando met daarin een variabele welke de waarde aanneemt van het switch object van de verlichting en een commando toggle-enable = 1
De geïnverteerde uitgang met de commando's verlichting switch object = die variabele en toggle-enable = 0
Nog een AND poort met op de ingangen toggle-enable en de seconden van een tijdmodule en op de uitgang het commmando toggle verlichting switch object.
Weet alleen niet wat er met je verlichting gebeurt wanneer de HS wordt opgestart mbt de recalculation van de hier gebruikte modules...
de modules van zennio hebben deze functie ingebouwd ( alarm = output gepulseerd aan / uit)
Zie het nu ook, in mijn ABB schakelactors zit het ook in.