Hallo,
Ik ben gewend om met teleruptors en Logo te werken, maar wil wel de stap wagen naar KNX.
Vandaar een vraagje ivm KNX drukknoppen.
Ik heb al wat software ontwikkeld die op m'n server draait om multimedia te regelen. En vroeg
me af of het mogelijk zou zijn om een knx-bus te leggen met drukknoppen zonder dat ik ETS nodig heb.
Met andere woorden sturen die knoppen sowieso een signaal op de bus wanneer ze ingedrukt en losgelaten worden?
Zoja, dan kan ik die boodschappen op de bus onderscheppen in m'n software en daarop voortbouwen.
Zonee, wat is dan de minst mogelijke configuratie? Ik moet enkel in staat zijn om de knop te identificeren, en wanneer hij ingedrukt of losgelaten wordt.
Daarnaast heeft iemand nog een goed adresje voor een USB interface?
Vriendelijke groet, Pete
Drukknoppen en Falcon SDK
Re: Drukknoppen en Falcon SDK
Nee dat zal niet gaan lukken, wat je zou kunnen doen Is een demo van ETS draaien, daarmee kun je een project maken met maximaal 5 hun deelnemers als ik het goed heb, zo zou je een groter project kunnen maken, misschien omslachtig.
Kan zijn dat ik het mis heb maar dan zal iemand Hier wel even reageren.
Wat wil je eigenlijk precies gaan maken? Ik bedoel, zoals ik jou hoor wil je weinig of niks doen met de gedachte achter het systeem, ieder z'n eigen intelligentie. Is het jou bedoeling om de sturingen te laten lopen via je eigen pc/server? Dus ik druk op een drukker jij leest dat via de pc en de pc geeft dat dan het juiste commando door aan de juiste schakelaar.
Was Is jou gedachten er achter om knx aan te kunnen sturen?
Voor een knx installatie heb je minimaal een speciale knx voeding nodig een (usb) interface, in en uitgang en ETS5 software om te kunnen programmeren.
Kan zijn dat ik het mis heb maar dan zal iemand Hier wel even reageren.
Wat wil je eigenlijk precies gaan maken? Ik bedoel, zoals ik jou hoor wil je weinig of niks doen met de gedachte achter het systeem, ieder z'n eigen intelligentie. Is het jou bedoeling om de sturingen te laten lopen via je eigen pc/server? Dus ik druk op een drukker jij leest dat via de pc en de pc geeft dat dan het juiste commando door aan de juiste schakelaar.
Was Is jou gedachten er achter om knx aan te kunnen sturen?
Voor een knx installatie heb je minimaal een speciale knx voeding nodig een (usb) interface, in en uitgang en ETS5 software om te kunnen programmeren.
Re: Drukknoppen en Falcon SDK
Goedkoop adresje is makkelijk e-bay, amazon etc. vooral de Duitse versies natuurlijk.
Komt met enige regelmaat spotgoedkope 2de hansjes voorbij.
Om te beginnen raad ik aan: voeding, USB/IP-interface en een input module van INSTA (Gira/Jung/Berker)
Denk dat je daar zo'n €175 aan kwijt zult zijn om het allemaal thuis te hebben.
Voor het toekennen van de Individuele adressen en de programmatie heb je ETS nodig.
Zoals Dré al zegt met de Demo kun je 5 deelnemers/project doen.
Op het aantal projecten zit geen limiet
Of Knoppen iets sturen hangt van de programmatie van de functie af en wat de fabrikant er allemaal in gestoken heeft.
Meeste drukknoppen sturen bij simpele bediening een aan, uit of om.
Terwijl een inputmodule wel op de stijgende en/of dalende flank een signaal (zelf definiëren) kan sturen.
Daarom raad ik input-modules aan voor jouw toepassing. (Inbouw niet de meterkast soort).
Komt met enige regelmaat spotgoedkope 2de hansjes voorbij.
Om te beginnen raad ik aan: voeding, USB/IP-interface en een input module van INSTA (Gira/Jung/Berker)
Denk dat je daar zo'n €175 aan kwijt zult zijn om het allemaal thuis te hebben.
Voor het toekennen van de Individuele adressen en de programmatie heb je ETS nodig.
Zoals Dré al zegt met de Demo kun je 5 deelnemers/project doen.
Op het aantal projecten zit geen limiet

Of Knoppen iets sturen hangt van de programmatie van de functie af en wat de fabrikant er allemaal in gestoken heeft.
Meeste drukknoppen sturen bij simpele bediening een aan, uit of om.
Terwijl een inputmodule wel op de stijgende en/of dalende flank een signaal (zelf definiëren) kan sturen.
Daarom raad ik input-modules aan voor jouw toepassing. (Inbouw niet de meterkast soort).
Edwin