kan iemand mij vertelllen hoe ik in ets programeer dat als ik bv in de hal de lampen aan doet, en het led in de hal groen wordt die ook bij een andere drukknop waar ook de hal op geprogrameerd is ook groen wordt.
En vice versa, en ook het scherm.
bvd
ed
ledjes volgen
-
Re: ledjes volgen
Dat zijn heel wellicht statusLEDs.
Dus eerst in beide schakelaars in de parameterinstellingen instellen dat het StatusLEDs zijn, en bvb. geen orientatieLEDs die permanent uit zijn.
Dan hebben die LEDs een eigen groepenobject. Ook je schakelactor of dimaktor heeft een eigen groepenobjects voor statusterugmelding. Die drie (1 van de aktor en telkens 1 van de schakelaars) ken je allemaal hetzelfde groepenadres toe, dat je nergens anders gebruikt. De schakel/dim- aktor zal na aanschakelen van de lamp via zijnstatus groepenobjekt op dit groepenadres sturen en beide schakelledjes zullen dit op dit groepenadres horen en mee wijzigen.
Dus eerst in beide schakelaars in de parameterinstellingen instellen dat het StatusLEDs zijn, en bvb. geen orientatieLEDs die permanent uit zijn.
Dan hebben die LEDs een eigen groepenobject. Ook je schakelactor of dimaktor heeft een eigen groepenobjects voor statusterugmelding. Die drie (1 van de aktor en telkens 1 van de schakelaars) ken je allemaal hetzelfde groepenadres toe, dat je nergens anders gebruikt. De schakel/dim- aktor zal na aanschakelen van de lamp via zijnstatus groepenobjekt op dit groepenadres sturen en beide schakelledjes zullen dit op dit groepenadres horen en mee wijzigen.
Kun je hier een screenshot van neer zetten aub.
-
Heuh... neen. Welke produkten gebruik je dan met welke toepassingen?
'k Heb hier dees dagen zo niet direkt tijd, maar wat versta je niet?
'k Heb hier dees dagen zo niet direkt tijd, maar wat versta je niet?
ik gebruik alles van abb,
ik heb inmiddels de parameters gevonden in de actor en drukknop, alleen niet in het scherm 6136/101c
maar voor elke status melding moet je dus een groeadres aanmaken?
in het mapje staus terugmelding?
ik heb inmiddels de parameters gevonden in de actor en drukknop, alleen niet in het scherm 6136/101c
maar voor elke status melding moet je dus een groeadres aanmaken?
in het mapje staus terugmelding?
- Bijlagen
-
- ets1.jpg (111.74 KiB) 13920 keer bekeken
-
- ets2.jpg (181.13 KiB) 13920 keer bekeken
Dat is het geheim van de smid :
"Altijd status expliciet gebruiken, al lijkt het niet nodig te zijn."
"Altijd status expliciet gebruiken, al lijkt het niet nodig te zijn."
Bij een schakelaar is het altijd zo, dat hij de gegevens maar naar 1 groepsadres kan zenden (met uitzondering van een paar, maar die hebben 2 objecten). Maar als je dat object naar andere groepsadressen sleept, "kijkt"het object wel wat voor status er voorbij komt. Als je instelt dat de led de kleur aanneemt van de status van het geschakelde object, en naast het groepsadres dat geschakeld moet worden ook naar de andere groepsadressen die deze verlichting kunnen schakelen, zal de led meekleuren.
ga ervanuit dat dat allemaal gebeurd in het vakje status terug meldng?