Logic functions

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
KNX2015
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 08:18

Logic functions

Bericht door KNX2015 »

Heeft u geen idee hoe we objecten van logische functie met onze in -en uitagangen moeten verbinden?

Na het defineren van een OR functie en aanpassen can CALL, Function en Result krijg ik drie opbjekten

Data Entry 1
Data Entry 2
Function1Result

stel maar dat ik een OR functie tussen twee inganen I1 en I2 brengen en hierdoor de uitgang Q1 aanzetten.

alvast bedankt
logische functie.jpg
logische functie.jpg (131.41 KiB) 6236 keer bekeken
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Logic functions

Bericht door egfdevos »

Ingang 1 -> Interne link "ja" -> logische functies "Data Entry 1"
Ingang 2 -> Interne link "ja" -> logische functies "Data Entry 2"
Operation (Heb je al staan zo te zien)
Functie 1 -> Resultaat -> Interne Link "ja" -> uitgang 1 "aan/uit"
Edwin
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Logic functions

Bericht door Dré »

Maak een groepsadres aan voor logica ingang 1 en koppel daar de input in die je wilt koppelen met je logica, samen met de '102: [LF] (1 bit) Data Entry 1 - Binary Data Entr (0/1)'
En maar een 2e groepsadres aan voor logica ingang 2 en koppel daar de input in die je wilt koppelen met je logica, samen met de '103: [LF] (1 bit) Data Entry 2 - Binary Data Entr (0/1)'
Daarbij maak je een groepsadres aan voor de uitgang van de logica '134: [LF] Function 1 Result (1 bit) - FUNCTION 1 Result' en de uitgang die je wilt aan sturen.

Hopelijk kom je hier mee verder. Al moet ik toegeven dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt.
KNX2015
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 08:18

Re: Logic functions

Bericht door KNX2015 »

Ik heb het geprobeerd voor verschillende logica's zoals AND OR NOR maar elke keer is het zo dat door op elke ingang I3 of I4 te drukken kan je het licht aan -en uitzetten, terwijl bij AND functie moet de lamp aangaan alleen wanneer alle twee inganen gelijktijdig zijn gedrukt .

In bijlage ziet u de configuraties voor een AND functie: I3 AND I4= O1
Bijlagen
03.jpg
03.jpg (182.98 KiB) 6202 keer bekeken
02.jpg
02.jpg (168.01 KiB) 6202 keer bekeken
01-inganegn.jpg
01-inganegn.jpg (124.22 KiB) 6202 keer bekeken
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Logic functions

Bericht door Dré »

Maar hoe staat jou schakelaar (input ingesteld, als toggle op als gesloten aan, bij open weer uit? Waarschijnlijk zit daar iets fout. Probeer anders een om met de input direct een lamp aan te sturen en kijk wat er dan gebeurt gaat de lamp dan ook uit als je de ingang weer los laat? Of schakelt hij om bij het indrukken van de schakelaar?
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Logic functions

Bericht door egfdevos »

Dré schreef:Maar hoe staat jou schakelaar (input ingesteld, als toggle op als gesloten aan, bij open weer uit? Waarschijnlijk zit daar iets fout...
Inputs staan als toggle. In het nederlands is dat wat duidelijker te zien dan staat er "Omschakelen 0/1"

KNX2015 waarom taal engels en niet nederlands?

Je koppeld je input1 en input2 aan output1.
Wat je moet doen is input1 en input2 aan je logische functie koppelen.
en je logische functie aan output1.
Edwin
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Logic functions

Bericht door egfdevos »

Afbeelding
Edwin
Plaats reactie