In onze nieuwbouwwoning heb ik een KNX installatie aangelegd. De basisprogrammatie voor verlichting was geen probleem. Dus aan/uit, omhoog/omlaag dimmen. Nu wil ik de programmatie verder gaan uitbreiden. In alle ruimtes hangen 1 of meerdere Basalte Auro bewegingsmelders. Deze wil ik in sommige ruimtes inzetten om een actie te starten. Bijvoorbeeld in de badkamer.
1. Hier heb ik nu ingesteld dat als ik de badkamer binnenkom, dat het licht door beweging ingeschakeld wordt. Uitschakelen doe ik met een taster op de muur omdat tijdens het douchen de bewegingsmelder mij niet ziet. Als ik het licht omhoog dim en niet of nauwelijks beweeg en dan na een paar seconden weer beweeg, dan schiet de helderheid van de spotjes weer terug naar de inschakel helderheid. Hoe zorg ik ervoor dat het licht niet terug gaat naar de inschakel helderheid?

2. De Basalte Auro heeft een dag/nacht instelling. Deze wil ik gebruiken om snachts het licht gedimd aan te laten gaan. Bij voorkeur stel ik dit tussen 2 tijden in maar als ik de instellingen zie dan moet dit volgens mij op basis van lux waarde. Dit kan met interne lux waarde, en externe lux waarde. Maar wat zijn standaard lux waardes voor dag en nacht en hoe verwerk ik dat in groepsadressen?

Groeten Ewoud