Na een tijd hier voornamelijk alleen maar gelezen te hebben ben ik er weer met een vraag/uitdaging:
Ik heb een tijd terug voor een zacht prijsje een Gira IP-router (2167 00) op de kop getikt en de bedoeling is dat ik met deze module verbinding kan maken met ETS en dat de Gira homeserver op deze manier verbinding maakt met de bus.
Op dit moment gaat dit via de homeserver welke middels een USB interface aan de bus verbonden is, maar tijdens het herstarten van de homeserver kan ik dan niet zien wat er op de bus gebeurt. Tevens wil ik de homeserver eigenlijk ergens anders neerzetten en daar is alleen maar netwerk aanwezig en geen KNX busleiding in de buurt.
De IP-router heb ik al een tijd terug geïnstalleerd en tot zover werkt het, ik kan nu via ETS op de bus komen maar ik krijg het maar niet voor elkaar de homeserver aan de gang te krijgen waardoor deze nu nog steeds verbonden is via de USB interface

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd te googlen maar heel veel nuttigs kan ik er niet over vinden helaas.
Voor ik hier meteen een hele lange openingspost neer ga schrijven zal ik eerst maar beginnen met de eerste en tevens belangrijkste vraag: Is er hier iemand die weleens de homeserver doormiddel van een IP-router met de KNX bus verbonden heeft??