Een goedemorgen,
Ik heb een kleine vraag. In een installatie ben ik bezig met het instellen van de alles uit functie. Dit werkt allemaal dus de verlichten en wcd's gaan netjes uit. Nu is het probleem dat ik een 'aan' wil sturen naar diverse andere deelnemers (rolluiken bv.) Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
De installatie is van ABB en de logische knooppunten op het LCD scherm zijn allemaal al in gebruik ivm regeling van temperatuur vragen. Is er buiten het aanschaffen van een los 'logisch knooppunt' module een andere oplossing?
Alles uit, maar met 'aan' sturen
Re: Alles uit, maar met 'aan' sturen
nvm. Heb al contact gehad met ABB en die raden een LM/S aan hiervoor. Die kan de waarde inverten.
ik heb gewoon alles in 1 group..
als het tenminste met een 1 bit te schakelen is..
zit daar het probleem? dat je dus een alles aan/uit functie wilt hebben met meerdere types bit/byte functies?
als het tenminste met een 1 bit te schakelen is..
zit daar het probleem? dat je dus een alles aan/uit functie wilt hebben met meerdere types bit/byte functies?
Misschien snap ik het niet helemaal. Maar "alles aan" is toch gewoon een 1 naar groepsadres "a". Hierin zet je een paar actoren en met "alles uit" is een "0" naar groepsadres "b" met hierin dezelfde actoren aangevuld met meerdere actoren. Of zie ik je probleem niet goed?