home server

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Jo_Hoolsteens
Berichten: 3
Lid geworden op: do 26 sep 2013, 17:07

home server

Bericht door Jo_Hoolsteens »

Vandaag een homeserver aangeschaft. ... en het begint al goed. Ik krijg totaal geen verbinding met de HS

Ingestoken op het netwerk met een netwerkkabel, knx via USB aangesloten. Toestel opgezet.

Het ip adres van het toestel zou 192.168.0.11 zijn.

Maar met ping kan ik hem niet bereiken, ipconfig geeft volgende gegevens terug.

Gateway 192.168.2.1

Kan dit nog aan mijn telenetrouter liggen? Firewall?
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: home server

Bericht door egfdevos »

Eens kijken of hij serieel bereikbaar is en dan de basis instellingen voor jouw netwerk zo even programmeren en dan kijken of je via netwerk kan verbinden.
Edwin
Jo_Hoolsteens
Berichten: 3
Lid geworden op: do 26 sep 2013, 17:07

Re: home server

Bericht door Jo_Hoolsteens »

Ik heb hem op mijn werk ingestoken en daar heb ik onmiddellijk verbinding.

Dus ligt het aan mijn thuisnetwerk, vooral omdat de gateway 192.168.1.2 is, vind ik raar.

Moet ik thuis een vast IP adres aanvragen bij TELENET?
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: home server

Bericht door oNNoZeLe »

Jo_Hoolsteens schreef:Ik heb hem op mijn werk ingestoken en daar heb ik onmiddellijk verbinding.

Dus ligt het aan mijn thuisnetwerk, vooral omdat de gateway 192.168.1.2 is, vind ik raar.

Moet ik thuis een vast IP adres aanvragen bij TELENET?

een vast ip van telenet staat los van de problemen die je hebt.
stijnb
Berichten: 7
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 19:30

Re: home server

Bericht door stijnb »

Je zal nooit je HS bereiken. Omdat je niet in het zelfde subnet zit van je HS. Ze zal normaal je HS een ip moetenbgeven in de 192.168.1.x range. Bv 192.168.1.11 normaal zal je heb dan kunnen bereiken.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: home server

Bericht door 747driver »

Heb je geen router over welke je even kunt gebruiken voor het instellen van de HS?
Lijkt erop dat je je als gateway adres van de router even 192.168.2.1 nodig hebt.
Als je de HS opstart en er een scherm aanhangt krijg je meen ik het IP adres te zien van de HS.
Dat begint wellicht met 192.168.2 en zit dus in een ander subnet dan je huisnetwerk.
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

Re: home server

Bericht door JurgenS »

crosscable tussen HS en laptop en dan je laptop een vast IP adres instellen in dezelfde range van de HS (er vanuit gaande dat de HS nieuw is en nog steeds het default IP heeft). Op die manier kan je tenminste al je HS bereiken en de IP settings aanpassen aan je eigen netwerken of anders zoals eerder gezegd hier met een seriële kabel.
Plaats reactie