zit met een probleem, en ik krijg het niet opgelost. Ben al een paar dagen bezig aan het prutsen en ik word er stilaan moedeloos van. Het is mijn eerste installatie, heb voorlopig geen hulp van experts.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Mijn installatie bestaat ruwweg uit een Homeserver, een ABB ip router en enkele componenten. Deze zijn via ETS ingesteld, zie topology:

Om mijn installatie te testen heb ik snel snel een groepsadres aangemaakt met daarin heel wat actoren:

Wanneer ik via ETS lees en schrijf op dit groepsadres, 1 en 0, dan gaan de lichten aan en uit.
Wanneer ik de drukknop (1.1.12) indruk, dan gaan de lichten aan en uit.
Daaruit concludeer ik dat alles correct is ingesteld in ETS. Dus gaan we verder met de Gira Homeserver.
Ik ben tot deze instellingen gekomen:
Netwerk:

Eib:

Ter vergelijking hier de verbindingen in ETS

Ik heb een test project aangemaakt, en in QC config enkele knoppen aangemaakt, waarvan ik denk dat zij de waarde van het groepsadress 3/0/0 veranderen.

Ik kan mijn project uploaden naar de HS. Er lijken geen problemen te zijn

Maar als ik de quadclient open en op de knop druk, gebeurt er niets. Via debug zie ik dat er een telegram verstuurd wordt, maar er komt geen antwoord op. Ik denk dus dat mijn Homeserver geen verbinding heeft met de bus.
Ik heb de instellingen al meermaals veranderd, maar ik krijg er niets uit. Ik ben niet zeker van het physical adress onder EIB/iETS instellingen. Heb nu deze genomen van de iprouter in de lijn, 1.1.0, maar heb ook al 1.1.255 (local) en 15.15.100 (mulitcast) geprobeerd, maar zonder resultaat. Bestaat er een mogelijkheid om te controleren of de homeserver effectief contact heeft met de bus.
Ik ben ook niet zeker of hetgeen ik doe in quadclient wel goed is. Het is nogal veel trial and error, maar zolang ik niet zeker ben dat ik verbinding heb, kan ik daar ook niet verder met spelen. Eénmaal
Maw ik kan niet meer verder. Hier stopt het. Kunnen jullie mij helpen, of op de goeie weg zetten? Als deze post ietwat chaotisch overkomt... stel u dan eens de binnenkant van mijn hoofd voor opt moment

Alvast bedankt.