Weer een raar probleem. In de Gira Expert (4.5) zou het mogelijk moeten zijn, om NTP in te stellen, zodat je in de Expert altijd over de correcte tijd beschikt.
In de project settings is dit normaal gezien makkelijk in te stellen. Stap 1 is de gegevens ingeven van je NTP server (eigen server in netwerk). Zover geen problemen. Stap 2 is, om in Expert communicatie objecten aan te duiden, welke de tijd & datum ontvangen, waarna je deze verder kan gebruiken. Hier loopt het dus mis.
Zoals je in bovenstaande afbeelding kan zien (rode pijl) moet je volgens de Expert hulp bestanden, een "3byte EIB data format" object aanmaken, voor zowel tijd als datum.
Als ik dit datatype zo instel, kan ik gewoon niet opslaan (groene pijl), de enige mogelijkheid,waarna je kan opslaan, is om bij "communication object for date" te kiezen voor "Date EIS4" en bij tijd voor "Time EIS3" (blauwe pijl)
Als ik daarna het project opsla en een check doe, dan krijg ik de fout onderaan zoals je ziet bij de oranje pijl. Ik ben dus weer even niet mee