Ik heb gisteren geprobeerd om mijn webcam (een D-Link DCS-5222L) te integreren met mijn domotica systeem (Gira HS). Als de camera beweging detecteert, zou er een bepaald licht moeten aangaan.
Deze webcam (zoals de meesten) heeft geen KNX integratie. Maar wat wel mogelijk is, is om bij beweging een snapshot te e-mailen of op te laden op een FTP server:

Ik dacht het volgende te proberen: ik geef het IP-adres van de Gira HS op als FTP server (met poort 21). De rest van de gegevens hierboven (user, ww, filepath,...) zijn dummy-gegevens, gezien de Gira HS natuurlijk geen FTP server functionaliteiten heeft.
Vervolgens heb ik het volgende geconfigureerd in de Gira HS:

Het IP-adres dat hier is opgegeven, is het IP-adres van de webcam.
In de tab "Receive" heb ik "any type of data" geconfigureerd, en in het tabblad "Commands" uiteraard het "togglen" van dat specifieke licht.
Ik ging er vanuit dat -zodra de webcam verbinding probeert te maken met het IP-adres van de HS- de HS dit zal aanzien als "any type of data" en vervolgens de gerelateerde acties ging uitvoeren.
Driewerf helaas: mijn licht gaat niet aan (letterlijk en figuurlijk).
Ziet iemand toevallig wat ik over het hoofd zie? Of hebben jullie op een andere manier een webcam geïntegreerd?
Bedankt!
Dries