Gira Homeserver, sunset
Gira Homeserver, sunset
Ik had graag met de sunset functie mijn trapverlichting aan en uit geschakeld.
Ik geef bij de block op de ingangen longitude en latitude in.
Wanneer ik alles probeer en via de monitor in ets kijk wat er gebeurd, zie ik dat hij gewoon geen commando stuurt naar de uitgang.
Heeft iemand ervaring met de sunset functie?
Ik geef bij de block op de ingangen longitude en latitude in.
Wanneer ik alles probeer en via de monitor in ets kijk wat er gebeurd, zie ik dat hij gewoon geen commando stuurt naar de uitgang.
Heeft iemand ervaring met de sunset functie?
Re: Gira Homeserver, sunset
Laat eens een screenshotje zien van wat je hebt?
Heb 2 screenshots toegevoegd, ik DENK dat de ntp nodig is?
Is allemaal nogal nieuw...
Is allemaal nogal nieuw...
- Bijlagen
-
- logik.png (22.57 KiB) 15417 keer bekeken
-
- ntp.png (33.08 KiB) 15417 keer bekeken
Die is wel nodig om de tijd af en toe bij te werken.
Zou niet van invloed mogen zijn op het functioneren van je Sunset blok.
Eens per 24 uur zou er toch een 1 moeten verschijnen op de uitgang ervan.
Ik heb die functie nooit eerder gebruikt.
Heb nu om te testen de Sunrise en Sunset blokjes voorzien van een commando welke een bericht (Sunrise of Sunset) naar een message archive verstuurd.
Ben nu bezig dit naar de HS te versturen.
Weet morgen rond 08:00 of het werkt.
Voor het bepalen of het nacht (SS-SR) of dag is gebruik ik een andere methode.
Als die Sunrise/Sunset blokjes werken zal ik die gaan gebruiken.
Ziet er een stuk cleaner uit.
Zou niet van invloed mogen zijn op het functioneren van je Sunset blok.
Eens per 24 uur zou er toch een 1 moeten verschijnen op de uitgang ervan.
Ik heb die functie nooit eerder gebruikt.
Heb nu om te testen de Sunrise en Sunset blokjes voorzien van een commando welke een bericht (Sunrise of Sunset) naar een message archive verstuurd.
Ben nu bezig dit naar de HS te versturen.
Weet morgen rond 08:00 of het werkt.
Voor het bepalen of het nacht (SS-SR) of dag is gebruik ik een andere methode.
Als die Sunrise/Sunset blokjes werken zal ik die gaan gebruiken.
Ziet er een stuk cleaner uit.
Aan je screenshots te zien, zal de trapverlichting in ieder geval nooit meer uitgaan.
Ik heb in het begin ook die twee blokken gebruikt, maar dat gaf geen bevredigende resultaten (kan ook zijn omdat ik nog te groen was
).
Net zoals 747 driver gebruik ik een andere methode. Gezien het feit dat ik toch de juiste zonsopgang en -ondergang tijd nodig heb naast een bitje die bijhoudt of het nacht is, gebruik ik de Pos. of Sun (Time) module, waaruit ik dan de op en ondergangstijden haal. Die vergelijk ik dan met de huidige tijd (die om de tien seconden gegenereerd wordt), en dit geeft mij een hetisnacht-bitje.
Ik heb in het begin ook die twee blokken gebruikt, maar dat gaf geen bevredigende resultaten (kan ook zijn omdat ik nog te groen was

Net zoals 747 driver gebruik ik een andere methode. Gezien het feit dat ik toch de juiste zonsopgang en -ondergang tijd nodig heb naast een bitje die bijhoudt of het nacht is, gebruik ik de Pos. of Sun (Time) module, waaruit ik dan de op en ondergangstijden haal. Die vergelijk ik dan met de huidige tijd (die om de tien seconden gegenereerd wordt), en dit geeft mij een hetisnacht-bitje.
Ik had gisteren nog een sunrise toegevoegd (om dan de verlichting uit te schakelen).
Ik had deze bij sunrise een 1 laten sturen naar een willekeurige uitgang.
Die is deze morgen netjes aangegaan.
Ik had gisteren precies wat langer moeten wachten, misschien omdat ik zat te programmeren na sunset tijd?
Enfin, eens kijken wat deze avond zal geven.
Ik had deze bij sunrise een 1 laten sturen naar een willekeurige uitgang.
Die is deze morgen netjes aangegaan.
Ik had gisteren precies wat langer moeten wachten, misschien omdat ik zat te programmeren na sunset tijd?
Enfin, eens kijken wat deze avond zal geven.
Hier werkt de Sunrise module ook.
Hoe geven jullie de Sunset en Sunrise tijd weer?
Ik heb die tijden in hh:mm en hh:mm:ss maar gebruik er belachelijk veel blokjes voor.
Daarnaast heb ik ook nog een time2 sunrise en een time2sunset welke ook zo veel blokjes nodig heeft.
Is er een simpeler methode om een decimale tijd om te zetten in een hh:mm:ss text?
Hoe geven jullie de Sunset en Sunrise tijd weer?
Ik heb die tijden in hh:mm en hh:mm:ss maar gebruik er belachelijk veel blokjes voor.
Daarnaast heb ik ook nog een time2 sunrise en een time2sunset welke ook zo veel blokjes nodig heeft.
Is er een simpeler methode om een decimale tijd om te zetten in een hh:mm:ss text?
Zover zit ik nog niet 
Kan iemand me het verschil uitleggen tussen een out box en output box?
Verder, hoe krijg ik het resultaat binnen in quadconfig?

Kan iemand me het verschil uitleggen tussen een out box en output box?
Verder, hoe krijg ik het resultaat binnen in quadconfig?
De benaming.Kan iemand me het verschil uitleggen tussen een out box en output box?
Een Out(put) box is niets anders dan een container waarin je output resultaten onderbrengt.
Kunnen objecten zijn welke het resultaat van een berekening bevatten of acties (command) zoals je in je screenshot liet zien.
Zoals ik het heb:Verder, hoe krijg ik het resultaat binnen in quadconfig?
QC config openen
Project - Quadclient - Building structure - "+" (Create building part) - Create room - Create and add function
Dan bv voor een dimmer schakelaar kiezen voor Lighting/Switching - Dimmer Plus
De verlichting is hier mooi aangegaan. Nu hopen dat ze morgenvroeg even mooi uitgaat 
In quadconfig heb ik al heel wat staan intussen, de basic functies tot nu toe.
Ik zoek nog volgende momenteel:
- pin code toevoegen om de poorten te kunnen schakelen, das me nog helemaal onduidelijk
- het resultaat van de sunrise en sunset in quadconfig kunnen tonen. Zodat ik in de app kan zien om hoe laat de sunset is die dag, en hoe laat de sunrise is die dag. Eventueel met de lengte van de nacht op dat moment.
Hoe krijg ik het resultaat van een output box toegevoegd in quadconfig?

In quadconfig heb ik al heel wat staan intussen, de basic functies tot nu toe.
Ik zoek nog volgende momenteel:
- pin code toevoegen om de poorten te kunnen schakelen, das me nog helemaal onduidelijk
- het resultaat van de sunrise en sunset in quadconfig kunnen tonen. Zodat ik in de app kan zien om hoe laat de sunset is die dag, en hoe laat de sunrise is die dag. Eventueel met de lengte van de nacht op dat moment.
Hoe krijg ik het resultaat van een output box toegevoegd in quadconfig?