2x Berker Master control touchscreen

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
oNNoZeLe

Re: 2x Berker Master control touchscreen

Bericht door oNNoZeLe »

is daar iets van te controleren?

M.a.w. hoe kun je dit zelf in de toekomst controleren zodat je niet zo lang hoeft te stoeien?

groet koen
Jan-Age

Bericht door Jan-Age »

Dit is in de toekomst te voorkomen door simpelweg niet meer het geheugen te wissen, ook de symptonen daarvan zijn nou duidelijk en bekend bij ons dus mocht het weer voorkomen dan weten we direct wat er precies is.

Inmiddels is de installatie geïnstalleerd, met totaal 85 busdeelnemers verdeeld over 2 lijnen.

De touchscreens werkten beide gelijk perfect!

Niet gek als eerste EIB project :lol:
Dré

Bericht door Dré »

Jan-Age schreef:Het probleem is opgelost.

In de schermen zit een ingebouwde busaankoppelaar, het geheugen hiervan was gewist in ETS.
Eerst van scherm 1, dus niet zo gek dat scherm 2 de terugmelding wel deed en daarna niet meer.

Hebben een expert van Berker op bezoek gehad en deze heeft de koppelaars geflashed zodat ze weer goed functioneerde.

Al met al ben ik weer een blije persoon en deel ik deze oplossing graag met jullie, indien er andere zijn die tegen hetzelfde aanlopen.

Bedankt voor alle goede ideeën.

Groet Jan-Age
Sorry voor het oprakelen van dit oude topic, maar is het mogelijk dit als installateur ook weer te herstellen, ik heb namelijk ook een touchpaneel liggen waarvan de terugmelding niet werkt van telegrammen die van de bus af komen, heb het inmiddels al meerdere keren geprogrammeerd, als de zelfde programmering in een ander paneel wordt gezet, werkt het wel.
Of is dit het zelfde als de normale Firmware update?
oNNoZeLe

Bericht door oNNoZeLe »

Dré schreef:
Jan-Age schreef:Het probleem is opgelost.

In de schermen zit een ingebouwde busaankoppelaar, het geheugen hiervan was gewist in ETS.
Eerst van scherm 1, dus niet zo gek dat scherm 2 de terugmelding wel deed en daarna niet meer.

Hebben een expert van Berker op bezoek gehad en deze heeft de koppelaars geflashed zodat ze weer goed functioneerde.

Al met al ben ik weer een blije persoon en deel ik deze oplossing graag met jullie, indien er andere zijn die tegen hetzelfde aanlopen.

Bedankt voor alle goede ideeën.

Groet Jan-Age
Sorry voor het oprakelen van dit oude topic, maar is het mogelijk dit als installateur ook weer te herstellen, ik heb namelijk ook een touchpaneel liggen waarvan de terugmelding niet werkt van telegrammen die van de bus af komen, heb het inmiddels al meerdere keren geprogrammeerd, als de zelfde programmering in een ander paneel wordt gezet, werkt het wel.
Of is dit het zelfde als de normale Firmware update?

Ikheb zelf een mt701ct/ip en je kunt maar 2 dingen flashen:
1. firmware
2. projectdata

Waarbij je met een download een vinkje hebt in de ets plugin (onder options) "download all on next transfer" .

Meer smaken geeft het zich niet volgens mij..
Wellicht heeft Jan-Age nog wat meer info of de naam van die persoon van berker zodat die je zo verder kan helpen.
Dré

Bericht door Dré »

oNNoZeLe schreef: Ik heb zelf een mt701ct/ip en je kunt maar 2 dingen flashen:
1. firmware
2. projectdata

Waarbij je met een download een vinkje hebt in de ets plugin (onder options) "download all on next transfer" .

Meer smaken geeft het zich niet volgens mij..
Wellicht heeft Jan-Age nog wat meer info of de naam van die persoon van berker zodat die je zo verder kan helpen.
Ik heb het nogmaals geprobeert wat je zei, door de optie "download all on next transfer" aan te vinken maar dit wil niet baten, mn terugmelding reageert niet.
Wel naar want de garantie is al lang verlopen en de eerste die hem heeft gebruikt, wist ook niet goed hoe het paneel te programmeren en wist dus ook niet dat dit niet werkte, ik in eerste instantie ook niet en heb hierdoor ook echt uren verloren, (eerste paneel die ik programmeerde).
Kijken of Gira hier dan mogelijk iets aan kan doen (Gira paneel).
egfdevos

Bericht door egfdevos »

Dit is een bekend probleem en als installateur kun je dit niet oplossen.
Alleen de leveranciers beschikken over de juiste middelen hiervoor.

Ook al valt je scherm buiten garantie ze zullen dit gewoon voor je oplossen.
Edwin
oNNoZeLe

Bericht door oNNoZeLe »

egfdevos schreef:Dit is een bekend probleem en als installateur kun je dit niet oplossen.
Alleen de leveranciers beschikken over de juiste middelen hiervoor.

Ook al valt je scherm buiten garantie ze zullen dit gewoon voor je oplossen.

ik heb ook buiten garantie al 2x een nieuw display gekregen omdat hij zijn "DHCP/IP instel" mogelijkheid verloor.. (zeer vaag)
En heb het nu weer dus hoop dat ze het deze keer weer gratis omruilen..
Plaats reactie