Knxdroid - androidapplicatie

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Dirk
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 30 nov 2011, 15:58

Knxdroid - androidapplicatie

Bericht door Dirk »

Hallo,

Heeft er iemand al ervaring met de androidapplicatie voor KNX, "knxdroid".
Wij doen KNX installaties maar komen minder in aanraking met de verschillende visualisatiepakketten.
Toch hebben wij ook behoefte om onze verschillende installaties te kunnen bereiken, loggen en eventueel enkele noodhandelingen te kunnen uitvoeren via smartphone, vandaar wekte deze applicatie mijn interesse.
Ik heb de applicatie gedownload en geprobeerd, maar kan helaas voorlopig althans geen connectie maken met mijn IP gateways en routers.
Bijkomend is de developper "Yosi Gabay" nergens meer bereikbaar sinds +/- voorjaar 2011.

Voorlopig plaatsen wij wel IP-routers in onze installaties om deze vanop afstand te kunnen bereiken, maar laten ze nog niet met elkaar samenwerken, de IP materie moeten we nog onder de knie krijgen, misschien dat daar ook nog een foutje zit voor de knxdroid connectie.

Kan iemand mij hierbij helpen?
Dirk
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 30 nov 2011, 15:58

Re: Knxdroid - androidapplicatie

Bericht door Dirk »

Sorry,

Dat ik zo lang niets heb laten horen.
Ik heb nog wat gespeeld met de knxdroid, had enkele dagen na deze eerste post toch verbinding met mijn KNX-installaties, ja met allemaal!
Deze applicatie werkt echt wel prima, zeer snelle connectie met de knx-bus, je kan pefect loggen en de logfile opslaan.
Ook kan je vrij eenvoudig bedieningen aanmaken en via een soort van eenvoudige visualisatie je installatie bedienen.
Dit is de goedkoopste visualisatie met KNX op de markt denk ik, weliswaar alleen voor android-smartphone.
Enkele nadelen zijn wel dat je de configuratie voorlopig althans vanop de smartphone moet aanmaken, praktischer zou zijn dat je dit via PC kan doen.
Nog een nadeel is dat ik, ook voorlopig althans, geen settingsfile terugvind. Dwz als ik een configuratie heb gemaakt op de knxdroid en ik koop een andere gsm en ik wil mijn knxdroid op de andere zetten ik alles opnieuw moet aanmaken, dit kan vlgs mij niet, moet ik nog verder onderzoeken.
Iemand hier ervaring mee?

Grtz!
Laatst gewijzigd door Dirk op do 05 jan 2012, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
bertHobbes
Berichten: 10
Lid geworden op: di 24 feb 2009, 16:26
Locatie: Ninove

Re: Knxdroid - androidapplicatie

Bericht door bertHobbes »

Heb deze applicatie ook in gebruik.

Voor 10 dollar uit de store kan je dit zeker niet zelf namaken...
Ben hier ook heel tevreden over. Een wireless access point thuis en een KNX/IP module en je bent vertrokken.
Kijk uit of je IP module meer als 1 connectie tegelijkertijd aankan. Is bij mij niet het geval. Dus als ik via ETS will programmeren kan je niet tegelijkertijd met de knxdroid applicatie werken en omgekeerd. Dit is een gebrek van de IP module en niet van knxdroid.

Enige nadeel is zoals hierboven al gemeld, geen backup / externe invoer van de configuratie.

Volgens de ontwikkelaar is deze functionaliteit te verwachten in de volgende versie(s).
Dirk
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 30 nov 2011, 15:58

Re: Knxdroid - androidapplicatie

Bericht door Dirk »

Hey iedereen,

Yosi Gabay de developper van de knxdroid-applicatie is terug a live!!!
Er is een update van zijn app, waarin al 1 van de nadelen is opgelost.
Voortaan kan je je geconfigureerde files exporteren en importeren, waardoor back-ups dus kunnen bewaard worden op je PC.

Nu nog configureren vanop je PC en deze app is mijns inziens een zeer geslaagde applicatie, eigenlijk kan dit nu al, want het is mogelijk om de geëxporteerde file te ontleden, lijnen bij te voegen als je deze programmeertaal kent en dan kan je je file terug importeren, maar ik vermoed dat het nog eenvoudiger moet kunnen in de toekomst.

Toch weer een stap vooruit deze knxdroid-applicatie.

Mvg
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: Knxdroid - androidapplicatie

Bericht door oNNoZeLe »

ik gebruik voor de hobby tegen woordig, KNX Controller

https://sites.google.com/site/knxcontroller/home

gratis en wel ok..
Plaats reactie