Rolluiken
De rolluiken werken nu, de procentuele postities ook, al kloppen deze niet 100%, maar ik denk dat dit nooit echt perfect zal zijn, tenzij je rolluikmotoren gebruikt die zelf weten waar ze "staan" ? De op/neer tijden zijn getimed, maar die fijnafstellingen doe ik nog wel als ik er uiteindelijk woon. Klein probleem wel: via de ipad/iphone werken de op/neer knoppen op het scherm zoals de knoppen aan de muur (kort-lang functies) maar via de control 19 kan ik alleen maar stap voor stap drukken, niet inhouden (wel via procent schakelen)
Dimmers
De rest van de verlichting (niet-dimmers) werkt zoals het moet, daar is ook echt niks moeilijk aan. De dimmers werken ook, behalve dat als een dimmer ook weer procentueel aangestuurd word, dat de "aan/uit" knop niet wijzigt? Als de lamp op 10% staat, neem ik toch aan dat deze "aan" is? Op zich gaan deze procentuele schakelingen voor de rest wel goed.
Videofonie
Dit is dus een heel ander verhaal. Hier krijg ik niet de volledige functionaliteit werkende. Het systeem omvat een nieuwe IP Gateway (2620 97), een besturingsapparaat video (1288 00) en nog een aparte extra schakelactor. Als binnenstation word de control 19 gebruikt, of gewoon een pc/laptop, afhankelijk waar we zijn als er gebeld wordt.
De IP Gzateway heeft zijn nieuwe firmware gekregen, zodat deze nu ook in het nederlands staat, om programeren makkelijkt e maken. In de webserver van de Gateway (zo moet deze geprogrameerd worden) moet je een aantal stappen doorlopen, zoals het aanmelden van de deurstations, het maken van schakelhandelingen, de koppeling met de homeserver enz.
Hier loop het dus helemaal mis

De koppeling van de videofonie met de control 19 client krijg ik ook niet aan het werk. Ik heb de juiste "plugin" in de QC Config naar een van de quadranten gestuurd, het IP ingegeven (dit moet toch de IP zijn van de gateway?) De poorten heb ik standaard laten staan, zou niet weten welke ik er anders zou moeten inzetten. Als ik dan dit test op de control 19 krijg ik dus de volgende foto:
Werkt dus niet

Nog een hele hoop problemen dus...