Als binnentemperatuur gebruik ik het gemiddelde van de woonkamer sensoren en aangezien ik voor buiten nog niets heb heb ik daar met de Graphic logic editor een "Temperatuur gemiddeld buiten" gemaakt zijnde de woonkamer temperatuur gedeeld door 2

Gelukt, dit wist ik ook al niet, dat je de datatypes kon/moest veranderen...747driver schreef: Geef ze de juiste Data Type (1.001 switch en 5.001 scaling)
Hier ben ik ff niet mee...747driver schreef: en zet de Retourmelding schakelen in het groepadres waar het object schakelen in staat.
Zelfde voor de Retourmelding waarde.
Dat is toch al gelukt, morgen eens proberen of ik verbinding krijg. Zou echt makkelijk zijn747driver schreef: De usb-naar-eib module welke ik gebruik is de Gira 108000 (inbouw).
Deze zit aangesloten op de USB poort van de HS.
In HS Expert - Project - Project settings - EIB&iETS moet je de EIB interface USB selecteren.
Zelfde pagina, Activate support for iETS aanvinken.
De 3 IP poorten staan normaal op 50000 50001 en 50002
In je router port forwarding instellen: TCP 50000-50002 ---> GIRAHomeServeradres 50000-50002
Zo kun je gewoon met de laptop rondlopen om dingen te checken.
Bv een knop indrukken en zien wat er op de ETS group monitor verschijnt of een waarde schrijven naar een object om bv de reactie van de verlichting te bekijken.
Ja en nee, ik heb van een aantal rolluiken al de timings correct gezet, maar omlaag is bvb 14 seconden, omhoog dan 16 of zo, dus moet ik die berekeningen nog maken, hoeveel % verschil hier op zit. Dit kan ik altijd nog fine-tunen als ik er effectief woon. Ik moet nog iets (simpels) overhouden voor als het zover is747driver schreef: Ik zie dat in de parameters van de 103800 (als jaloezieuitgang ingesteld) de looptijden kunnen worden ingesteld.
Voor het omhoog bewegen kun je een looptijdverlenging instellen.
Heb je daar al wat mee gedaan?
Voor €313,79 had ik 'm in huis.Als kwh meter heb ik onlangs de "Lingg & Janke EZ382-C4-FW-REG Energiezähler FacilityWeb REG (Drehstrom)" aangeschaft.
Die geeft enorm veel informatie!
Gaat in de nieuw te plaatsen groepenkast worden ingebouwd.